Romtehnica, compania de stat care se ocupă de înzestrarea Armatei Române, scoate la licitație mai multe mașini Aro 243 D potrivit siteului newsweek.ro
Potrivit unui anunț de licitație postat pe site-ul Romtehnica, pe 19 octombrie 2023, Armata Română scoate la licitație o serie de vehicule, printre care 6 mașini Aro 243 D (autoșasiu) și 5 camioane DAC (autoșasiu), toate cu vechimi de 30-40 de ani.
Un autoșasiu Aro 243 D, fabricat între 1983 și 1991, este scos la licitație la un preț de pornire de 8.500 lei, adică 1.700 euro. Mașinile aparțin unei unități militare din Bârlad.
Primul model al seriei a fost 240, un model decapotabil, cu 2 usi și prelata, suspensie independenta pe puntea față, cutie de viteze cu 4 trepte, cutie transfer, tracțiune integrală, motor pe benzină de 2500 cmc și 75 cai putere.
Exporturile au început după anul 1973, însă modelele de export aveau alte motoare pentru a corespunde normelor de poluare.
În anul 1975 este lansat modelul 241, un model decapotabil cu 4 usi, apoi modelul 243, cu caroserie spate complet închisă, asemănător cu 240. Acest model avea opțional geamuri și avea în total 8 locuri sau perete despărțitor și spațiu pentru marfă.
În anii 1976-1977 sunt lansate modelele 244, cu 5 uși, și 320, o camionetă bazată pe un șasiu alungit de Aro 24.
În 1977, Aro 244 a apărut cu un motor pe benzină de 2.5 litri și 75 cai putere. Iar în 1978 a primit motorul diesel „de Brașov”, D127, cu o cilindree de 3.1 litri și 68 cai putere. Diesel-ul „de Câmpulung”, D27, a intrat în gamă abia în 1985, avea 2.6 litri și 69 cai putere.
În anul 1985, se introduce cutia de viteze în 5 trepte pe Aro 24, precum și, opțional, sistem de frânare cu discuri pe puntea față.
În anul 1985 este lansat și motorul diesel de Câmpulung, D27, cu o capacitate de 2,6 litri și 69 cai putere, dar acest motor nu a fost foarte apreciat deoarece avea probleme de pornire pe timp de iarnă.
sursa www.aro4x4.ro