Alo! 112. Apel de urgență. Când sunăm, cum procedăm? Prin intermediul acestui apel și copiii pot semnala un pericol real și pot preveni amplificarea unei situații de risc. Pentru a le explica în ce condiții, când și cum pot apela acest număr, ce informații trebuie să transmită, reprezentanți ai Serviciului 112 & STS – Serviciul de Telecomunicaţii Speciale le-au fost alături colegelor noastre Mihaela Koblicica și Hotea Talida Ștefania, într-o activitate pe care am organizat-o special pentru copii, la sediul nostru din Baia Mare.
Au participat 40 de copii, din mai multe case familiale, dar și copii din Centrul de Primire în Regim de Urgență și Centrul Maternal Baia Mare. Ei au aflat pașii obligatorii pentru un apel la 112, dar și despre aplicația 112, care este gratuită și care ajută mult la localizare. Au aflat și despre numărul 113, număr de urgență pentru persoanele cu dizabilități de auz și de vorbire și despre numărul 119, care este numărul unic la nivel național pentru cazurile de abuz împotriva copiilor.
A fost o întâlnire de mare folos pentru copii și tineri, aceste informații fiind vitale pentru orice persoană care s-ar putea afla în pericol sau care dorește să ofere ajutor.