ADMINISTRATIE

Anulare datorii Primăria Baia Mare – Ce trebuie să știe băimărenii

Publicat cu

pe

Avem un proiect lansat în dezbatere publică de către Primăria Baia Mare privind anularea datoriilor avute de persoanele fizice și juridice către bugetul local, dar doar în anumite condiții. Din Referatul de aprobare a proiectului de hotărâre privind anularea accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, administrate de organul fiscal, datorate bugetului local al Municipiului Baia Mare de către contribuabilii persoane fizice și persoane juridice aflăm că „în scopul susținerii mediului de afaceri, dar și în scopul stimulării contribuabililor persoane fizice și juridice să achite impozitele și taxele locale restante, precum și în scopul atragerii cu celeritate de venituri la bugetul local, este necesară acordarea unor facilităţi fiscale la plata impozitelor si taxelor locale, iar în acest sens se impune adoptarea unei hotărâri a Consiliului Local privind acordarea unor facilități la plata impozitelor și taxelor locale, respectiv anularea
accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, administrate de organul fiscal, datorate bugetului local al Municipiului Baia Mare de către contribuabilii persoane fizice și persoane juridice”.

„Promovarea acestui proiect are la bază prevederile O.U.G. nr. 107 din 4 septembrie 2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanţelor bugetare şi a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum şi
pentru modificarea şi completarea unor acte normative, care conferă, potrivit prevederilor art. X, posibilitatea Consiliului Local de a stabili printr-o hotărâre anularea accesoriilor aferente obligațiilor bugetare restante la data de 31 august 2024, datorate de către contribuabili bugetului local al Municipiului Baia Mare, precum și procedura de anulare a acestor accesorii.

Prin obligaţii bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv se înţelege obligaţii bugetare pentru care s-a împlinit scadenţa sau termenul de plată până la data de 31 august 2024 inclusiv. Sunt considerate obligaţii bugetare principale restante şi obligaţiile bugetare principale datorate de debitorul aflat în insolvenţă pentru care s-a împlinit scadenţa până la data de 31 august 2024 inclusiv, independent de existenţa unui tabel de creanţe sau a unui program de plată a creanţelor, diferenţele de obligaţii bugetare principale stabilite prin decizii de impunere comunicate până la data de 31 august 2024 inclusiv, chiar dacă pentru acestea nu s-a împlinit termenul de plată prevăzut la art. 156 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi diferenţele de
obligaţii bugetare principale aferente perioadelor fiscale de până la data de 31 august 2024 inclusiv, stabilite de organul fiscal local prin decizie de impunere emisă şi comunicată până la data intrării în vigoare a hotărârii de consiliu, ca urmare a unui control fiscal, obligaţiile bugetare principale aferente perioadelor fiscale de până la data de 31 august 2024 inclusiv, stabilite prin decizie de impunere emisă din oficiu de organul fiscal sau prin declaraţie de impunere depusă cu întârziere de către contribuabil, în perioada cuprinsă între 1 septembrie 2024 şi data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, respectiv alte obligaţii de plată individualizate în titluri executorii emise potrivit legii şi existente în evidenţa organului fiscal în vederea recuperării la data de 31 august 2024 inclusiv, precum şi obligaţiile bugetare principale stabilite de alte organe decât organele fiscale, aferente perioadelor fiscale de până la data de 31 august 2024, transmise spre recuperare organelor fiscale în perioada cuprinsă între 1 septembrie 2024 şi data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv”, se arată în proiectul de hotărâre.

Băimărenii trebuie să știe că anularea accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale restante la data de 31 august 2024, administrate de organul fiscal, se acordă pe baza cererii depusă de către contribuabili persoane fizice și juridice la Direcția Taxe și Impozite până la data de 25 noiembrie 2024: „La cerere se vor anexa documentele din care să rezulte îndeplinirea condițiilor cumulative, respectiv ordine de plată, chitanțe, note de compensare și balanțe contabile în cazul persoanelor juridice. În urma analizei evidențelor fiscale ale Municipiului Baia Mare s-a constatat că, prin implementarea Hotărârii Consiliului Local privind anularea accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, administrate de organul fiscal, datorate bugetului local al Municipiului Baia Mare de către contribuabilii persoane fizice și persoane juridice vor beneficia de facilitatea acordată un număr de aproximativ 1.744 persoane juridice și 26.326 persoane fizice. De asemenea, ca urmare a implementării acestei hotărâri, preconizăm că, vor fi stimulate plățile către bugetul local,
ceea ce va conduce la o creștere a încasărilor în perioada de aplicabilitate. valoarea totală estimată a accesoriilor care vor fi anulate pe
parcursul aplicării hotărârii, pe întreaga durată de aplicare a acesteia, este de aproximativ 4.747 mii lei, reprezentând majorări de întârziere datorate de persoanele fizice, respectiv 6.158 mii lei, reprezentând majorări de întârziere datorate de persoanele juridice”.

Dragoș HOJDA

Adauga comentariu

Actualitate

Exit mobile version