Cele două fabrici de autovehicule din România au reușit să depășească volumul produs în 2022 și să atingă un nou record istoric.
Piața auto din România a atins un nou nivel record, iar Tesla Model Y a înregistrat vânzări care au depășit cele ale modelului Jogger Dacia. În luna decembrie, Ford a produs 34.965 de autovehicule, marcând un moment istoric pentru industrie. Aceasta a fost prima dată când au fost raportate atât autoturisme, cât și vehicule comerciale ușoare, datorită intrării în producție a modelelor Transit și Toruneo Courier la fabrica din Craiova.
La Mioveni, Dacia a asamblat un total de 22.117 autoturisme, reprezentând una dintre cele mai scăzute valori lunare din 2023 pentru fabrica din Argeș. La Craiova, Ford Otosan a produs 12.848 de vehicule, de asemenea, înregistrând una dintre cele mai reduse valori ale acestui an. Ambele uzine au înregistrat o producție mai mică comparativ cu luna decembrie a anului 2022.
Cu toate acestea, rezultatul obținut a fost suficient pentru ca industria auto românească să raporteze un nivel al producției mai mare decât cel înregistrat în 2022, cu o diferență de mai puțin de 4000 de vehicule. În total, cele două uzine au asamblat 513.050 de vehicule, înregistrând o creștere de 0,7% față de rezultatul din 2022. De asemenea, este semnificativ faptul că producția Dacia și Ford din România a continuat să fie superioară nivelului record din 2019, înainte de izbucnirea crizei pandemice și a celei legate de semiconductori.