Dacia Bigster a fost prezentat București la mai bine de un an de când Renault a prezentat conceptul, care va intra în producția de serie la finalul anului 2024, și va fi livrat către clienți în 2025. SUV-ul compact va avea 5 sau 7 locuri, și nu va avea motorizări diesel.
Mașina de serie va include elemente din plastic reciclat și nimic cromat, semn că Dacia mizează pe un design simplu pentru modelul de serie rezultat din Bigster. De altfel, e foarte probabil ca și numele produsului de serie să fie diferit de cel actual al conceptului.
Conceptul prezentat nu are interiorul finalizat și nici motor, transmisie sau suspensii. Cu o greutate de aproximativ două tone este deplasat cu ajutorul unui motor electric.
Modelul de serie care va apărea din Bigster va fi mai mare decât Duster și va include motorizări pe benzină și hibride mai performante, prețul fiind și el mai ridicat.
Dacia spune că modelul bazat pe conceptul Bigster va apărea pe piață în perioada în care SUV-urile sunt încă în vogă, mai ales că este de așteptat ca piața SUV-urilor să fie mult mai puțin interesantă pentru clienți din 2030 încolo, din cauza greutății lor a eficienței reduse și a consumului ridicat.
Interesant e că mașina de serie va fi dezvoltată pe platforma CMF-B.
Adaptarea noii platforme la modelele Dacia și Lada se va face progresiv, până în 2025, pe măsură ce fiecare vehicul va fi reînnoit. Astfel, peste trei ani, gama Dacia ar putea include șase modele, dintre care unul (Spring) de segment A (de oraș), trei de segment B (Logan, Sandero, Duster) și două de segment C (Jogger și varianta de serie a conceptului Bigster).