Mihai Bordeanu, directorul general Automobile Dacia, a declarat că nu exclude să producă Spring, care este acum dezvoltat în China, în România sau Europa, mai ales că strategia industrială nu a fost încă stabilită pentru următoarea decadă.
„Totul se discută. Momentan mașinile se produc acolo (n.r. – China), dar încă o dată totul e pe masă. Strategia industrială încă n-a fost stabilită pentru următoarea decadă. Luăm deciziile acestea la momentul potrivit”, precizează Mihai Bordeanu, conform economedia.ro.
Un subiect important pentru industria auto este trecerea la Euro 7, care introduce reglementări mai stricte pentru motoarele termice, în special pentru diesel. La sfârșitul anului 2018, Uniunea Europeană a anunțat pentru prima oară intenția ca Europa să devină până în 2050 primul continent fără emisii de dioxid de carbon, în cadrul unui amplu proiect pentru limitarea încălzirii globale, scrie Autocritica. În octombrie 2022, Uniunea Europeană a ajuns la un acord final pentru a interzice vânzarea de mașini cu motoare diesel și pe benzină începând din anul 2035. În viziunea Uniunii Europene, noul standard Euro 7 este necesar pentru a corecta o serie de probleme existente la actualul standard Euro 6, introdus oficial în Europa în 2014. Practic, Uniunea își propune ca Euro 7 să reducă complexitatea actualelor norme de poluare, să actualizeze limitele de emisii pe baza celor mai recente studii cu privire la poluare și să îmbunătățească semnificativ modul în care sunt controlate emisiile reale ale mașinilor.
Mihai Bordeanu este de părere că decizia de a trece la Euro 7 până în 2025 va crește semnificativ prețurile mașinilor, între 1.500-1.800 de euro pe autoturism, într-o perioadă în care inflația a fost în creștere în ultimul an nu doar în România, ci și în alte țări membre ale Uniunii Europene.