Modelul de leasing care a susținut dezvoltarea pieței vehiculelor electrice în Europa începe să se clatine. În ultimii trei ani, firmele de leasing au majorat costurile, pe fondul scăderii valorii de revânzare a vehiculelor electrice (EV).
Unele companii amenință că vor renunța la oferirea de autoturisme electrice dacă, în actualele condiții de piață, autoritățile de reglementare le vor forța să accelereze tranziția și să-și extindă oferta de EV-uri, potrivit unei analize realizate de Reuters. Directorul general al Ayvens, una dintre cele mai mari firme din industrie, a avertizat că investitorii s-ar putea retrage dacă simt presiuni excesive din partea autorităților.
Costurile de leasing sunt stabilite în funcție de deprecierea unui vehicul pe o perioadă de obicei de trei ani, bazându-se pe valoarea estimată de revânzare. Dacă prețul unui vehicul second-hand este mai mic decât previziunile la finalul contractului, companiile de leasing riscă pierderi financiare.
Scăderea prețurilor pe piața de mașini second-hand a fost influențată de factori precum reducerile de preț pentru mașinile noi, influxul de modele din China, preocupările legate de durata de viață a bateriilor și insuficiența punctelor de încărcare. Aceste schimbări au dus la o scădere semnificativă a prețurilor la vehiculele electrice second-hand, comparativ cu vârful înregistrat în Europa în octombrie 2022, când industria își revenea după pandemie.