Connect with us
Descarcă aplicația

SANATATE

Ce se întâmplă dacă pierzi sau blochezi cardul de sănătate

Publicat cu

pe

Casa Națională de Asigurări de Sănătate a făpcut public un Ghid al asiguratului, unde, printre altele, ni se spune ce trebuie să facem dacă am pierdut sau am blocat cardul de sănătate. Maramureșenii trebuie să știe că dacă asiguratul tastează greșit codul PIN de cinci ori consecutiv, cardul se blochează. Furnizorul va contacta helpdesk: 0800- 800-950.

„Asigurații care au primit carduri de sănătate cu date personale eronate sau au pierdut/distrus acest document, pot solicita eliberarea unui nou card la casa de asigurări de sănătate în evidența căreia se află, în baza următoarelor documente: cerere tip, copie a actului de identitate, dovada plății contravalorii cardului duplicat. Documentele necesare pot fi transmise către casa de asigurări de sănătate și electronic.
Asigurații care au primit carduri de sănătate cu date personale eronate sau au pierdut/distrus acest document, pot solicita eliberarea unui nou card la casa de asigurări de sănătate în evidența căreia se află, în baza următoarelor documente: cerere tip, copie a actului de identitate, dovada plății contravalorii cardului duplicat.

Documentele necesare pot fi transmise către casa de asigurări de sănătate și electronic. Adeverinţa de înlocuire a cardului În cazul solicitării unui duplicat al cardului de sănătate, până la primirea acestuia, asiguratul va beneficia de servicii în sistemul asigurărilor sociale de sănătate în baza unei adeverințe de înlocuire a cardului. Pentru asigurații care refuză primirea cardului de sănătate, în baza unei cereri în care expun motivele refuzului, casa de asigurări de sănătate eliberează periodic, la solicitarea asiguratului, adeverința de înlocuire a cardului, cu valabilitate de 3 luni”, se arată în Ghidul amintit.

Dragoș HOJDA

Actualitate

YHP Logo