Connect with us
Descarcă aplicația

ACTUALITATE

Cum sunt tratați turiștii care ajung la Marea Neagră. E prăpăd

Publicat cu

pe

Nu de puține ori turiștii care ajung să își facă concediul pe litoralul nostru ajung să regrate acest lucru. De vină sunt condițiile care le primesc acești oameni, deși au plătit bani deloc puțini pe acest concediu. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor(ANPC) a anunțat că a abordat sezonul estival din acest an sub auspiciile unei noi strategii, ca urmare a discuțiilor avute, în primăvară, cu mediul de afaceri care își desfășoară activitatea pe litoralul Mării Negre, unul dintre cele mai importante puncte de atracție turistică a sezonului estival,  din România. Și cu toate acestea au fost multe probleme depistate de inspectorii de la Protecția Consumatorului. Prețurile pe litoral sunt exagerate, însă condițiile oferite nu se ridică de cele mai multe ori la banii plătiți.

„Principalele abateri constatate sunt comercializarea sau folosirea unor produse alimentare cu data limită de consum/data durabilității minimale depășită, condiții igienicosanitare precare la prestarea serviciilor de alimentație publică, folosirea unor echipamente frigorifice sau de gătire neigienizate sau deteriorate, utilizarea unor produse și proceduri nesigure, în cadrul activității de prestare servicii de alimentație publică, nerespectarea condițiilor prescrise și declarate de depozitare materiilor prime, a preparatelor culinare sau a băuturilor răcoritoare și apă minerală conformindicațiilor producătorului, nerespectarea regimului temperaturilor de depozitare pentru produsele alimentare, nerespectarea vecinătăților produselor în spațiile frigorifice din unele blocuri alimentare, neafișarea ingredientelor cu potențial alergen utilizatepentru realizarea preparatelor, neafișarea mențiunilor specifice pe etichetele preparatelorobţinute din produse alimentare congelate sau lipsa informațiilor referitoare la cantitățile de ingrediente, declarția nutrițională și prezența aditivilor în produselefinite/mâncărurile furnizate de unitățile de restaurație colective”, spune ANPC. 

Alte neajunsuri depistate sunt legate de utilizarea unor ustensile neprofesionale de bucătărie, lipsa verificării metrologice pentru unele mijloace de măsurare, utilizarea unor practici comerciale incorecte, înșelătoare, comercializarea unor jucării cu deficiențe, fără traducere în limba română a elementelor de identificare și caracterizare, pe etichete (mențiunile referitoare la denumirea și adresa importatorului,nemenționarea avertismentelor si recomandărilorspeciale destinate vârstei copiilor etc.), jucării notificate prin sistemul de alertă european pentru produse nealimentare RAPEX, ca fiind periculoase, jucării purtând mărci înregistrate fără a avea licențăpentru a putea fi comercializate sau marcajul CE neconform, deficiențe privind etichetarea produselor textile, lipsa mențiunilor referitoare la compozitia textilelor, lipsa traducerii în limba română a elementelor de caracterizare și identificare a produselor de import, deficiențe privind indicarea prețurilor pe toate produsele expuse la comercializare și menționarea prețurilor per unitatea de măsură, folosirea unor spații de joacă neigienizate, cu deficiențe de informare referitoare la avertismente și modalități de utilizare a echipamentelor, cu componente deteriorate, care pot pune în pericol sănătatea sau chiar viața copiilor sau nerespectarea măsurilor dispuse.
Dragoș HOJDA

Actualitate

YHP Logo