Consiliul Economic și Social a avizat favorabil actul adițional pentru 2024 la contractul de activitate al CFR SA pe 2021-2025, fără a scuti gestionarul infrastructurii de comentarii acide, scrie clubferoviar.ro.
Este reamintită situația unei părți a infrastructurii feroviare ce a dus la oprirea traficului pe Salva – Vișeu.
„C.N.C.F. „CFR” – S.A. nu a reușit în anul 2024 nici măcar să repare/să modernizeze cele două podețe de pe secția Sighet-Cluj, respectiv viaductul Telcisor situat la km 16+303 (între stațiile Telciu – Fiad) și respectiv viaductul Căprariei situat la Km 28+ 240 (între stațiile Fiad – Romuli). Din cauza acestora, din luna decembrie 2024 urmează să se închidă această secție de circulație pentru că C.N.C.F. „CFR” – S.A. impune circulația pe acea secție doar cu automotoare DESIRO sau cu locomotive LDH plus vagoane”, reamintește CES.
Consiliul afirmă că CFR Călători, fiind subcompensată permanent, nu are nici măcar piese de schimb și cu atât mai mult nu are nici automotoare DESIRO suficiente și/sau LDH plus vagoane necesare. Din această cauză, în perioada următoare din anul 2025 va fi forțată să își anuleze trenurile de călători din noul mers de tren, și anume:
- 4650-4651 Sighetu Marmației-Viseu de Jos-Sighet;
- DT 4650-4653 Sighet Marmației-Vișeu-Sighet;
- 4652-4655 Sighet-Vișeu-Sighet;
- 4654-4115 Sighet-Viseu-Sighet;
- 4116/4113- 4110/4112 Sighet-Cluj-Sighet;
- 4118/4101- 4114/4115 Sighet-Cluj-Sighet;
- 4653 si 4654 (ultimele două) care nu circulau doar în perioada de vacanță.
Numai prin scăderea vitezei de circulație a trenurilor de călători a devenit posibilă până la urmă circulația trenurilor respective de călători. Însă cele două podețe (cele două viaducte) de pe linia 422 (422 așa cum apare în BAR/ de pe linia 409 așa cum apare în mersul de tren) Salva-Viseu de Jos-Sighetu Marmației trebuie obligatoriu să fie modernizate în anul 2025 ca urmare a stării tehnice necorespunzătoare, spune CES în avizul său.
foto clubferoviar.ro