Oamenii au tot mai puțină încredere în presa tradițională și apelează din ce în ce mai mult la TikTok pentru știri, iar România este prima din UE la acest capitol, potrivit unui raport al Institutului Reuters din cadrul Universității Oxford, publicat marți, 13 iunie, citat de Reuters.
Publicul acordă mai multă atenție celebrităților, influencerilor și personalităților din social media decât jurnaliștilor pe platforme precum TikTok, Instagram și Snapchat.
„Generaţiile mai tinere evită din ce în ce mai mult descoperirea directă pentru orice media, cu excepţia mărcilor mai atractive. Ei au un interes scăzut pentru ofertele de ştiri convenţionale, orientate către obiceiurile, interesele şi valorile generaţiilor mai în vârstă, în schimb optează pentru cele orientate către personalitatea umană, participative şi personalizate, oferite de reţelele de socializare, adesea uitându-se dincolo de platformele tradiţionale, către nou intraţii pe piaţă (mulţi dintre aceştia redirecţionează foarte puţin trafic către organizaţiile media şi nu acordă prioritate ştirilor)”, a precizat Rasmus Nielsen, în raportul intitulat „Digital News Report”.