ACTUALITATE

FRANȚA – Amenzi usturătoare și pedeapse cu închisoarea pentru influencerii din rețelele sociale

Publicat cu

pe

Organismul francez de control al consumatorilor și al controlului fraudei, a aplicat influencerilor online amenzi de până la 300.000 de euro și pedepse cu închisoare de până la doi ani, după ce a descoperit că majoritatea nu respectă reglementările.

Direcția Generală pentru Concurență, Consumatori și Prevenirea Fraudei (DGCCRF), a lansat recent un raport despre practicile influencerilor. Rezultatele au arătat că dintre aproximativ 60 de agenții vizate și influenceri implicați în promovarea produselor cosmetice, a suplimentelor alimentare, a programelor de „slăbire” sau a serviciilor de tranzacționare și pariuri online, 60% nu au respectat regulile de publicitate.

Pe măsură ce utilizarea influencerilor pentru promovarea produselor crește în popularitate și în urma restricțiilor din SUA și Australia de anul trecut, DGCCRF a inițiat noi proceduri, astfel încât cei care încalcă legile să fie strict controlați și sancționați.

În funcție de gravitatea faptei, cercetările vor merge de la avertisment până la sancțiuni penale. Practicile comerciale înșelătoare, cum ar fi ascunderea naturii comerciale a unui articol, pot duce la o pedeapsă de doi ani de închisoare și o amendă de până la 300.000 EUR.

Ce este marketingul de influență?

mai multe detalii pe roaliment.ro

Adauga comentariu

Actualitate

Exit mobile version