A fost desemnat recent constructorul pentru ultimul sector necontractat al Autostrăzii Transilvania (A3), secțiunile Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău, atribuit Asocierii de firme turcești Makyol și Ozaltin, cu un contract de 6,62 miliarde de lei (fără TVA), potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România.
„Potrivit contractului construcția celor două secțiuni, cu o lungime totală de 41 km, trebuie finalizată în 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție). Pe traseul acestui sector din Autostrada Transilvania (A3) vor fi construite inclusiv Tunelul Meseș (în lungime de 2,89 km), cel mai lung tunel de autostradă din România. Acest tunel este format din două galerii unidirecționale care împreună totalizează 5,78 km.
– 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km). Procedura pentru semnarea contractului, finanțat prin Programul Transport (PT), va putea începe în termen de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații”, precizează CNAIR.
În Maramureș tot liniște. Nimic nu se face din punct de vedere al infrastructurii. Ce face președintele CJ Maramureș? Lumea vorbește că nu e de acord cu actualul traseu al variantei de ocolire a Băii Mari, care cică ar fi prea lung și ar necesita mulți bani. Deci clar un prim proiect al lui Zetea care ar fi ratat. Vom vedea.
Dragoș HOJDA