Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a făcut o vizită de lucru în Maramureș. Cu această ocazie a prezentat stadiul celor șapte proiecte majore pentru infrastructura din Maramureș, care se derulează în cadrul unor parteneriate între Consiliul Județean Maramureș și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
1. Drumul expres Satu Mare – Baia Mare, în lungime de 72,51 km, va străbate traseul Satu Mare (DN 19 din Varianta de ocolire a municipiului Satu Mare) – Botiz – Odoreu – Livada – Medieșu Aurit – Apa – Seini – Pomi – Ardusat – Recea – Tăuții Măgherăuș – Baia Mare (Bd. Independenței) și pentru care e prevăzută execuția a 29 pasaje, 22 poduri, 8 noduri rutiere, 142 podețe, o parcare de scurtă durată, un spațiu de servicii, respectiv un centru de întreținere și coordonare a traficului
– studiile geotehnice și procedura de mediu se află în derulare
– finalizarea Studiului de Fezabilitate este estimată în decembrie 2023
– valoarea estimată a investiției: 448,1 milioane euro, fără TVA
2. Varianta de ocolire Baia Mare reprezintă centura orașului în lungime de 36,51 km, cu drumurile de acces incluse
– studiile geotehnice și procedura de mediu se află în derulare
– finalizarea Studiului de Fezabilitate este estimată în decembrie 2023
– valoarea estimată a investiției: peste 231 milioane euro, fără TVA
3. Varianta de ocolire Sighetu Marmației, centura în lungime de 5.52 km, ce va face legătura cu cele două drumuri naționale care tranzitează orașul (DN18 – legătură cu Vișeu – Borșa – Baia Mare și DN19 – legătură cu Negrești-Oaș – Satu Mare), precum și cu noul pod peste râul Tisa, ce se află în construcție
– studiile geotehnice și procedura de mediu se află în derulare
– finalizarea Studiului de Fezabilitate este estimată în decembrie 2023
– valoarea estimată a investiției: peste 20,1 milioane euro, fără TVA
4. Pasajul rutier suprateran de la Clubul Văcarilor, în lungime de 429 metri peste DN1C, va fluidiza traficul rutier din și spre municipiul Baia Mare. De asemenea, se vor reamenaja integral intersecțiile cu Centura Mică Baia Mare – Strada Europa.
– Studiul de Fezabilitate este finalizat
– se află în derulare procedura de atribuire contract pentru proiectare și execuție
– valoarea estimată a proiectului: aproximativ 19,61 milioane euro, fără TVA, finanțat din PNRR
5. Pasajul rutier suprateran de la Italsofa, în lungime de 780 metri, va fluidiza traficul rutier din și spre municipiul Baia Mare
– Studiul de Fezabilitate se află în curs de avizare
– se află în derulare procedura de atribuire contract pentru proiectare și execuție
– valoarea estimată a proiectului: 15,4 milioane euro, fără TVA, finanțat din PNRR
6. Descărcare Drum Expres Satu Mare – Baia Mare (Varianta de ocolire Baia Mare „mică”) reprezintă un drum de legătură la drumul expres, ce cuprinde reabilitarea și lărgirea la patru benzi a străzii Europa până în zona Italsofa, cu continuare pe strada Dumbravei până la intersecția cu DN 18B
– acordul de parteneriat dintre CNAIR și CJ Maramureș se află în curs de semnare
– Studiul de Fezabilitate se află în derulare la nivelul CJ Maramureș
– finalizarea studiului de fezabilitate este estimata pentru finalul lunii noiembrie. In paralel se va lucra la obtinerea avizelor.
– valoarea estimată a investiției: 49 milioane euro, fără TVA
7. Podul peste Tisa presupune construcția unui pod nou peste râul Tisa format din două poduri paralele, câte un pod pentru fiecare sens de mers, dar și a unui Punct de Trecere a Frontierei și drumuri de legătură
– contractul de proiectare și execuție se află în derulare, iar de câteva luni, au început lucrările pe partea României, stadiul acestora ajungând la 22%
– valoare contract: peste 33,75 milioane euro, fără TVA