Pe parcursul anului 2022 în judeţul Maramureş s-a desfășurat o acţiune de verificare a modului de identificare a riscurilor care provoacă îmbolnăvirile profesionale determinate de stresul profesional precum si a măsurilor luate de angajatori in vederea prevenirii acestora.
Acțiunea derulată de Inspecția Muncii se adresează angajatorilor din sectorul public si privat din mai multe domenii de activitate ce au un număr însemnat de locuri de muncă cu probabilitate mare de îmbolnăviri profesionale determinate de stresul profesional;
Acţiunea s-a desfăşurat la 16 angajatori din diverse domenii de activitate, care au fost chestionați cu privire la condițiile de muncă de la locul de muncă.
„Printre condiţiile de lucru care determină riscuri psihosociale se numără: volumul excesiv de muncă, cerinţele contradictorii și lipsa de claritate privind rolul pe care îl are de îndeplinit lucrătorul, instruirea nu se face la timp sau nu este suficientă, lipsa de implicare în luarea deciziilor care afectează lucrătorul și lipsa de influentă asupra modului de desfăşurare a activităţii, schimbările organizatorice gestionate necorespunzător, nesiguranţa locului de muncă, neefectuarea examenului medical la angajare, periodic sau reîntoarcerea la muncă, comunicarea ineficientă, lipsa de sprijin din partea conducerii sau a colegilor, hărţuirea psihologică si sexuală, violența din partea terţilor.
Datele au fost centralizate și analizate de către inspectorii de muncă. În urma rezultatelor s-au constatat 11 deficiente pentru care s-au aplicat 11 sancţiuni”, informează reprezentanții Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Maramureș.
Prin monitorizarea realizării măsurilor dispuse, inspectorii de muncă se asigură că angajatorii au îmbunătățit condițiile de muncă la locurile de muncă.