MOZAIC

Jacques de Boer, CEO, Printmasters: Căutăm întotdeauna cea mai bună combinație de tehnici de personalizare disponibile pe piață pentru gama noastră de articole promoționale

Publicat cu

pe

Recent, Printmasters a sărbătorit 10 ani de activitate, ocazie cu care a fost lansată oficial o nouă unitate de producție. Printmasters este deținută 100% de XDConnects din Olanda, XDConnects fiind una dintre cele mai mari companii active în industria de articole promoționale și cadouri. Mai multe detalii aflați din interviul cu Jacques de Boer, CEO, Printmasters și membru al Consiliului de Administrație al XDconnects.

Printmasters a sărbătorit 10 ani de activitate, prilej cu care a fost lansată oficial o nouă unitate de producție. Prezentați-ne momentele-cheie care au condus compania dumneavoastră până în acest punct. De asemenea, povestiți-ne despre specificul noii facilități care găzduiește unități de producție și birouri administrative, inclusiv valoarea investiției.

Jacques de Boer: Printmasters este deținută 100% de XDConnects din Olanda, XDConnects fiind una dintre cele mai mari companii active în industria de articole promoționale și cadouri. Printmasters gestionează în cadrul grupului activitățile operaționale, execută designul logo-ului, personalizarea, depozitarea și organizează transportul pentru grup.

În 2014, noi, Printmasters, am început activitatea cu 65 de persoane, iar acum avem aproximativ 550 de angajați. La început utilizam 4 tehnici, iar acum oferim 19 tehnici și servicii. Am investit în peste 250 de utilaje pentru a oferi serviciile noastre de personalizare: gravură (rotundă), chiar și pe articole naturale, tampografie, serigrafie, transfer serigrafic, imprimare digitală pe articole rotunde și articole plate, broderie, imprimare cutii de cadou și carduri cadou, mâneci, doming și alte servicii cu valoare adăugată pentru clienții noștri.

Producția noastră în 2014 se desfășura pe 5.000 mp, în 2022 am extins suprafața de producție cu 5.000 mp, la 10.000 mp. Spațiul de depozitare a crescut de la 10.000 mp la 20.000 mp și stocăm aproximativ 32.000 de paleți de articole promoționale, având una dintre cele mai mari platforme din Europa pentru industria articolelor promoționale. Cu cei 30.000 mp de depozitare și personalizare suntem un adevărat centru one-stop shopping pentru clienții de cadouri promoționale. La nivel mondial deservim peste 6.000 de clienți.

Brandurile pe care le vinde XDConnects sunt următoarele: xdconnect, iqoniq, xdxclusive, xdcollection, swiss peak, ukiyo, avira, urbanvitamin, gearx, xddesign & vinga. Brandingul este foarte important, deoarece în acest fel creăm loialitatea clienților. Mai multe detalii pot fi găsite pe site-ul nostru: www.xdconnects.com

Am sărbătorit în mai 2024 cei 10 ani de existență, la Cicârlău, jud. Maramureș, împreună cu toți angajații noștri și oficialitățile invitate. Ne-au fost alături Ambasadorul Olandei, președintele Consiliului Județean și primarul. Acesta a fost pentru noi un moment important și remarcabil în tânăra noastră istorie.

Datorită complexității echipamentelor sale, Printmasters utilizează 14 tehnici de imprimare pentru a produce și livra produse de calitate. Acest lucru presupune un portofoliu apreciabil. Prezentați-ne o perspectivă asupra serviciilor oferite de companie și a produselor sale.

J.de.B: După cum am arătat mai sus, în ultimii 10 ani am investit masiv în extinderea serviciilor noastre (aproximativ 5 milioane de euro). Cel mai important motiv este că, dacă vrei să fii an one-stop centre pentru clienții tăi, trebuie să fii capabil să oferi toate tehnicile posibile. Cel mai important este că pentru fiecare produs din portofoliul nostru oferim cel puțin 4-5 opțiuni la vânzare. Acest lucru înseamnă că oferim peste 75.000 de opțiuni și poziții de imprimare.

Căutăm întotdeauna cea mai bună combinație de tehnici de personalizare disponibile pe piață pentru gama noastră de articole promoționale, în condițiile în care clienții caută întotdeauna cele mai bune și diverse opțiuni.

Revenind la întrebarea dumneavoastră, da, s-ar putea să fie nevoie să investim în tehnici care sunt solicitate „rar”, dar fiind o platformă de tip one-stop shop, trebuie să investim în toate acestea și să le extindem.

Cealaltă provocare este că, prin extinderea activităților și tehnicilor, echipele trebuie să fie instruite și pregătite extrem de bine. Totodată, operarea la maxim a mașinilor și a echipamentelor este un aspect crucial, întreținerea și asigurarea funcționării lor 24/7 este o altă provocare.

Acesta este motivul pentru care, ca manageri ai companiei, depunem un efort uriaș în formarea și educarea angajaților noștri. Formăm anual minimum 70% din echipele noastre pentru a menține cel mai înalt nivel de producție și stabilitate.

Pentru a fi inovatori pe piață, introducem 2-3 activități suplimentare în fiecare an în afacerea noastră. Acestea sunt toate acțiuni de personalizare sau cu valoare adăugată. Ultimele noastre tehnici introduse sunt gravarea rotundă pe pahare și gravarea și aplicarea de patch-uri cu aspect de piele pe articole moi. Aceasta din urmă dă o notă personală și unică articolului.

În XDConnects oferim 5.000 de articole diferite, iar anual adăugăm aproximativ 300-500 de articole noi în oferta noastră. Este foarte important să anticipăm în permanență, să dăm tonul tendințelor de pe piață și să oferim idei noi clienților noștri.

Acest lucru înseamnă că suntem, de asemenea, în căutarea celui mai „bun” mod de a personaliza și de a adăuga valoare produselor noi oferite de grup zi de zi.

Compania a cunoscut o dezvoltare constantă și continuă în ultimii ani, înregistrând cea mai mare cifră de afaceri în 2023, cu o rată de creștere de 32%. Care sunt avantajele competitive ale Printmasters care alimentează vitalitatea companiei și îi mențin trendul ascendent?

J.de.B: Ei bine, este o provocare în fiecare an să menținem ritmul de creștere. Acesta provine în principal din introducerea articolelor de top și din realizarea și personalizarea în așa fel încât să ne facem și să ne păstrăm clienții fericiți.

Printmasters crește în paralel cu performanțele echipelor de vânzări ale grupului, ceea ce este logic. Dar, prin oferirea de personalizări noi și unice pe noile produse, lucrăm mână în mână pentru a ne crește afacerea.

Vorbind despre avantajele competitive, suntem ca platformă operațională situată în nord-vestul României, unde forța de muncă locală și calitatea sunt încă disponibile. Pentru clienții noștri oferim mai multe modalități de livrare în 24 de ore, dacă este necesar.

Vă rugăm să indicați evoluția și domeniul de activitate al unității XD Connects.

J.de.B: În 1986, XDConnects (rebranduit) a început călătoria de la a fi un furnizor de rulete la un furnizor complet de cadouri promoționale cu 16 grupuri de produse și peste 3.000 de produse. Povestea este aici: https://www.xdconnects.com/en-gb/history

Produsele noastre sunt realizate în principal din materiale reciclate, serviciile noastre au o amprentă neutră de carbon pe cât posibil, iar la personalizare folosim tehnici cât mai puțin poluante. Strategia XDConnects este clară: Ne străduim să producem schimbări pozitive prin oferirea celor mai bune cadouri cu impact redus, care conectează companiile cu angajații și clienții lor, reducând în același timp la minimum impactul asupra mediului. Produsele noastre sunt realizate în principal din materiale reciclate, serviciile noastre au o amprentă neutră de carbon pe cât posibil, iar la personalizare folosim tehnici cât mai puțin poluante.

Care este poziția Printmasters în industria tipografică și care este politica abordată pentru consolidarea acesteia? Cum previzionați dezvoltarea industriei și evoluția Printmasters în perioada următoare?

J.de.B: Printmasters este una dintre cele mai prietenoase platforme de personalizare disponibile pe piața europeană.

Ne vom concentra în grup să ne desfășurăm activitatea într-un mod cu cel mai redus impact posibil. Ca exemplu de bune practici putem să menționăm că toată activitatea noastră de personalizare se face cu energie solară pe care o producem pe acoperișul nostru. Promovăm cât mai mult posibil tehnici care sunt durabile și au cel mai redus nivel de deșeuri rezultate. De aceea, sugerăm mai mult tehnicile de gravură decât cele legate de cerneală.

Care sunt politicile companiei în ceea ce privește eforturile de reducere a amprentei de carbon?

J.de.B: Suntem conștienți de faptul că industria în care activăm este poluantă. Prin urmare, fiecare articol pe care îl vindem sau pe care îl oferim trebuie să fie util, altfel va ajunge la groapa de gunoi. Prin urmare, în fiecare acțiune și inițiativă pe care o avem, protecția mediului, condițiile bune de muncă și consumul redus de apă sunt esențiale.

În ceea ce privește amprenta de carbon și reducerea acesteia, suntem foarte conștienți de acest lucru. Pe lângă aceasta, oferim întotdeauna clienților noștri posibilitatea de a alege, de exemplu: doriți/aveți nevoie ca coletul dvs. să fie trimis pe calea aerului sau pe cale rutieră?

Colecția noastră textilă Iqoniq este diferită: nu este doar ceva ce vrei să porți, ci și ceva de care poți fi mândru că porți! Să știi ce porți este considerată o necesitate dacă vrem să schimbăm nu doar modul în care dăruim, ci și modul în care ne îmbrăcăm. Pentru colecția noastră textilă Iqoniq colaborăm cu Made2Flow, o companie specializată în calcularea impactului textilelor în industria modei. Ei se concentrează pe trei tipuri de impact: GHG (gaze cu efect de seră/amprenta de carbon), utilizarea apei (sau amprenta apei) și utilizarea solului (sau amprenta solului). Pentru fiecare produs Iqoniq, aceste trei tipuri de impact sunt calculate și împărtășite cu clienții noștri. Deoarece aceste cifre singure nu spun prea multe despre cât de mare sau cât de redus este impactul unui produs, includem un punct de referință* pentru comparație sub fiecare tip de impact. Economiile prezentate reprezintă procentul de CO2, apă sau utilizare a solului care este economisit în raport cu produsul de referință atunci când clienții aleg produsul nostru.

În exemplul de mai jos, produsul XD Connects ales prezintă economii de 36% din emisiile de CO2, 35% din consumul de apă și 49% din consumul de sol necesare pentru producerea produsului în comparație cu un produs similar. De ce? Pentru că colecția noastră Iqoniq este fabricată folosind bumbac reciclat și organic, în loc de bumbac convențional, care necesită mult mai multe resurse în producție. Puteți vedea chiar și diferența de amprentă între articole de îmbrăcăminte cu diferite tipuri de tehnici de vopsire!

În ce măsură acțiunile Printmasters se aliniază cu tendințele industriei 4.0: utilizarea inteligenței artificiale în laborator și în centrul de testare, precum și în studioul de design și crearea de logo-uri, tehnologii de automatizare și robotică în unitățile de producție și în depozite?

J.de.B: Unde putem, folosim și implementăm automatizarea. Avem o echipă dedicată acestui subiect care se ocupă de îmbunătățire continuă pe întreaga platforma. Ne uităm la activitățile manuale, care sunt repetitive, dar și la toate activitățile administrative care sunt ușor de repetat. Aici pot da exemple pentru preluarea comenzilor, propunerile de creare de logo-uri pentru clienți și activități administrative repetitive, cum ar fi declarațiile din 25 ale lunii. În cazul în care putem schimba omul cu mașina sau aplicația, putem folosi experiența oamenilor noștri pentru activități mult mai complicate. Un exemplu frumos sunt roboții noștri de transport de marfă care preiau 70% din toate cutiile și produsele manipulate din depozit.

Care sunt provocările industriei în perioada următoare identificate de dvs.? Care sunt măsurile pe care le aveți în vedere pentru a le depăși?

J.de.B: Provocările industriei vor fi legate de managementul deșeurilor dacă mă axez pe unitatea din România. Ne concentrăm și colaborăm cu partenerii noștri pentru a găsi o destinație mai bună pentru deșeurile pe care le producem. Aici ne putem uita la cerneala rămasă și la foliile de transfer ca exemplu. Colaborăm cu companii pentru a prelua acest flux de deșeuri și a-l utiliza în diferite componente.

În conformitate cu valorile Printmasters, și anume Respect – Responsabilitate – Rezultate, care este misiunea publică a companiei în ceea ce privește ESG?

J.de.B: Întreprinderile sunt actori-cheie în lupta împotriva schimbărilor climatice și susțin drepturile omului în lanțurile de aprovizionare. XD Connects este un mândru pionier ESG pe piață, care își aduce contribuția pentru a ajuta oamenii și planeta. Acest lucru este vizibil în mod clar în misiunea declarată a grupului: „ne străduim să aducem schimbări pozitive prin furnizarea celui mai bun cadou cu impact redus, care conectează companiile cu angajații și clienții lor, minimizând în același timp impactul asupra mediului”. Dorim să fim lideri prin propriul exemplu și să îi inspirăm pe toți cei cu care colaborăm.

2022 a fost un an de referință pentru XD Connects în ceea ce privește călătoria noastră ESG. Am făcut bilanțul a ceea ce am realizat până acum, unde vrem să ajungem și cum să ajungem acolo. Acest lucru a dus la o revizuire extinsă și la actualizarea foii noastre de parcurs ESG. Cea mai vizibilă schimbare este cea a numelui și a mărcii noastre. Numele XDConnects reflectă mai bine angajamentul nostru de a fi pionierii schimbărilor pozitive în activitatea noastră. În consecință, am actualizat valorile care ne ghidează activitățile de afaceri.

Care sunt obiectivele companiei pentru 2025?

J.de.B: Ne vom concentra pe eficiență din punct de vedere operațional, pe implementarea strategiei ESG din ce în ce mai mult și pe asigurarea furnizării de produse noi și minunat de utile pentru clienții noștri finali.

Care este cea mai bună idee de cadou de la Printmasters?

J.de.B: Avem un portofoliu uimitor de produse și tehnici de personalizare. Favoritul meu personal pentru acest an ar fi un termos din oțel reciclat, gravat rotund integral cu numele individual, ambalat într-un rucsac Bobby unic prin design-ul lui anti-furt, premiat în 2007 de RedDot award, ca cea mai inovativă creație a anului. Și, desigur, aș mai propune o bancă de energie/un powerbank de 20.000 MAmp, care este întotdeauna utilă și te va ține mereu conectat la ceilalți.

Articol publicat în ediția tipărită cu nr. 133 a revistei Transilvania Business (31 octombrie – 21 noiembrie 2024)

Adauga comentariu

Actualitate

Exit mobile version