ACTUALITATE

Minorii nu pot călători în străinătate doar cu certificatul de naștere

Publicat cu

pe

Ministerul Afacerilor Interne vine cu o serie de precizări legate de călătoria în străinătate cu minori. Cel mai important lucru de reținut este că cetățenii minori nu pot călători în străinătate în baza certificatului de naștere.

„Având în vedere faptul că ne aflăm în plin sezon estival, Direcția Generală de Pașapoarte dorește să vină în sprijinul cetățenilor cu informații utile în scopul obținerii pașaportului, document absolut necesar în cazul minorilor pentru efectuarea călătoriilor în străinătate: În primul rând, pentru organizarea eficientă a vacanțelor în străinătate, este necesar ca cetățenii români să verifice din timp, atât valabilitatea documentelor de călătorie personale, cât și valabilitatea documentelor de călătorie ale minorilor.

De reținut este faptul că cererile de pașapoarte pot fi depuse, atât în baza unei programări prealabile (pentru următoarele 90 de zile, în prezent, gradul de ocupare al programărilor on-line fiind de doar 22,77%), cât și prin prezentare direct la orice serviciu public comunitar de pașapoarte din țară, indiferent de locul de domiciliu al solicitantului. În considerarea modificărilor legislative intrate în vigoare la data de 03.07.2024 cu privire la condițiile de eliberare a pașaportului simplu temporar ce vizează strict situații obiective și urgente dovedite cu documente justificative, recomandăm cetățenilor ca, pentru motive turistice, să opteze pentru obținerea pașaportului simplu electronic.

În perioada 01.07.2024 – 24.07.2024, numărul pașapoartelor simple electronice emise pentru minori a fost mai mare cu 47% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce numărul pașapoartelor simple temporare emise pentru aceștia a scăzut cu 49%. Totodată, deși în perioada sus-menționată a fost înregistrată o creștere considerabilă a numărului de pașapoarte simple electronice emise minorilor, încurajăm cetățenii să solicite eliberarea pașaportului simplu electronic cu cel puțin 2-3 zile înainte de efectuarea călătoriei. De precizat în acest sens este faptul că, în prezent, termenul mediu înregistrat la nivel național în cazul persoanelor care au solicitat ridicarea pașaportului simplu electronic din țară este de 1.76 zile lucrătoare, fără să fie necesară dovedirea urgenței cu documente justificative”, precizează MAI.

Sunt aduse în discuție și pașapoartele simple temporare aflate în uz, documente de călătorie care pot fi utilizate pentru efectuarea călătoriilor în străinătate până la data expirării înscrisă în pagina informatizată a acestora (inclusiv ultima zi menționată).

„Atenție! Anumite state precum Qatar, Mexic sau Emiratele Arabe Unite nu permit intrarea pe teritoriul lor cu pașaportul simplu temporar, în timp ce state precum Turcia, Qatar, Emiratele Arabe Unite sau Regatul Thailanda solicită ca valabilitatea pașapoartelor să fie de minim 6 luni de la intrarea pe teritoriul țării. Pentru facilitarea planificării călătoriilor în străinătate, în luna iulie a anului curent, Direcția Generală de Pașapoarte a notificat prin SMS 9932 cetățeni români, care dețineau documente de călătorie valabile, cu privire la expirarea pașapoartelor în următoarele 6 luni”, concluzionează MAI.

Dragoș HOJDA

Adauga comentariu

Actualitate

Exit mobile version