ACTUALITATE

O nouă disciplină opțională pentru liceeni. Vezi de când

Publicat cu

pe

O nouă disciplină opțională pentru elevii de liceu din România. În Monitorul Oficial a fost publicat un ordin al Ministrului Educației cu privire la disciplina opțională „Dezvoltarea jocurilor video”. Practic a fost aprobată programa școlară „Dezvoltarea jocurilor video”, învățământ liceal, disciplină de tip opțional integrat din curriculumul la decizia elevului din oferta școlii. Programa școlară amintită se aplică începând cu anul școlar 2025-2026.

„Disciplina „Dezvoltarea jocurilor video“ este o disciplină școlară de tip opțional integrat, fiind inclusă în oferta națională pentru învățământul liceal, pentru un buget de timp de o oră/săptămână, pe durata unui an școlar. Disciplina se adresează elevilor de la toate filierele, profilurile și specializările. Studiul disciplinei poate începe în oricare dintre clasele de liceu și necesită competențe inițiale minime de programare, formate pe parcursul ciclului gimnazial. Studiul disciplinei „Dezvoltarea jocurilor video“ se desfășoară cu întregul colectiv de elevi, într-un laborator de informatică în care există un număr corespunzător de stații de lucru, cu dotări care să permită formarea competențelor din programă pe baza conținuturilor corespunzătoare.

Disciplina are în vedere inițierea elevilor în toate etapele de dezvoltare a jocurilor, de la proiectare până la publicare, utilizând limbajul de specialitate. Ea permite implicarea elevilor în activități similare cu ale profesioniștilor din domeniu, realizate pe grupe, elevii asumându-și rolurile specifice dintr-o echipă de dezvoltare a unui joc și conștientizând valoarea muncii în echipă. Activitatea se va desfășura într-un laborator de informatică în care există un număr corespunzător de stații de lucru, cu dotări care să faciliteze formarea competențelor precizate în programă. Organizarea unităților de învățare este la dispoziția profesorului, iar în procesul didactic se recomandă ca succesiunea lecțiilor să faciliteze crearea unui joc concret, alternând aspectele teoretice cu aspectele practice.

Metodele didactice de predare, învățare și evaluare vor fi stabilite de fiecare profesor, având în vedere nivelul de achiziții și de vârstă al elevilor și valorificarea creativității acestora. Se recomandă îmbinarea metodelor didactice de predare-învățare-evaluare clasice (de exemplu, demonstrația, problematizarea, algoritmizarea) cu metodele moderne (de exemplu, învățarea prin descoperire, observarea sistematică, proiectul, portofoliul, studiul de caz, jocul de rol). Specificul disciplinei permite valorificarea activităților didactice organizate pe grupe, care încurajează colaborarea, munca în echipă și comunicarea. La începutul studiului disciplinei se recomandă să se prezinte elevilor drept model un produs demonstrativ, iar aceștia vor dezvolta un produs identic sau asemănător pe parcursul activităților de învățare, pas cu pas”, se arată în ordinul amintit.

Dragoș HOJDA

Adauga comentariu

Actualitate

Exit mobile version