ACTUALITATE

Pentru PSD, Gara Baia Mare nu e o prioritate. Vezi de ce

Publicat cu

pe

PSD-istul Sorin Grindeanu a anunțat că se vor achiziționa încă 23 locomotive electrice noi și reabilitați alți 143 km de cale ferată. Numai că ce să vezi! Nimic de Gara Baia Mare, nimic de calea ferată care încă mai ajunge până în orașul de pe Săsar. Ni se spune doar că noile locomotive vor fi dotate cu sisteme ERTMS, vor putea atinge viteza de 160 km/h şi vor avea capacitatea să tracteze până la 16 vagoane de călători. În Maramureș doar visăm să avem trenuri care să atingă astfel de viteze care în alte țări sunt o normalitate.
„Achiziția a fost aprobată de Guvern, printr-o notă de fundamentare, și are ca scop atât creșterea mobilității în zona marilor centre socio-economice, cât și asigurarea unor conexiuni rapide între mai multe localități importante din România.vNoile locomotive electrice vor circula pe următoarele rute:
⁠București-Craiova-Drobeta Turnu Severin-Timișoara-Arad
București-Craiova-Simeria-Deva-Arad
București-Brașov-Sighișoara-Arad-Curtici
București-Brașov-Sighișoara-Cluj Napoca-Oradea
București-Brașov-Miercurea Ciuc-Dej
București-Buzău-Pașcani-Suceava-Vatra Dornei
București-Buzău-Tecuci-Iași
București-Buzău-Pașcani-Iași
București-Giurgiu Nord
Iași- Constanța/(Mangalia) via Tecuci
Suceava- Constanța/(Mangalia) via Buzău
Galați-Constanța/(Mangalia);
București-Constanța/(Mangalia). Achiziția va avea o valoare totală de 760,26 milioane lei (cu TVA), iar finanțarea este asigurată prin fonduri externe nerambursabile (Fondul de modernizare).
„Tot astăzi am aprobat indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea liniei de cale ferată Ploiești Triaj-Focșani (143,23 km).
Valoarea totală a investiției (inclusiv TVA) este de 10,96 miliarde lei, finanțare asigurată prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF) și Programul Transport 2021-2027 (PT), iar durata de execuție a acestei investiții este de 36 de luni.
Acest nou proiect de infrastructură feroviară va aduce o serie de beneficii, atât regionale cât și naționale și anume reducerea timpului de călătorie, îmbunătățirea condițiilor de siguranță și a confortului, ⁠optimizarea transportului feroviar, atât pentru pasageri, cât și pentru marfă, ⁠creșterea accesului la municipiile Ploiești, Buzău și orașele Mizil și Râmnicu Sărat sau atragerea de investitori și capital care vot dezvolta mediul de afaceri din județele Prahova, Buzău și Vrancea”, anunță Grindeanu.
Dragoș HOJDA

Adauga comentariu

Actualitate

Exit mobile version