ACTUALITATE

POVESTEA BRANDULUI OLTCIT – Primul autoturism low-cost exportat în vestul Europei

Publicat cu

pe

Începuturile industriei auto autohtone se situează undeva în prima jumătate a secolului XX și, de atunci, mărcile auto românești au trecut prin perioade mai fericite sau mai puțin propice, au înfruntat adversități și au generat pasiuni. 

Dacă Dacia, brandul național, își trăiește acum a doua tinerețe, puțini sunt cei care își mai amintesc de un alt automobil fabricat în România, care are și astăzi admiratorii săi fideli. Acesta este Oltcit, mașina fabricată la Craiova.

Astăzi, după 46 de ani de la semnarea acordului între guvernul comunist român și producătorul francez de automobile Citroën, care anunța nașterea autoturismului Oltcit, puțini sunt cei care mai știu istoria primului autovehicul low-cost românesc.

Unul dintre motivele care au dus la apariția automobilului Oltcit a fost creșterea prețului combustibililor. Oltcit se poate mândri cu un consum considerat foarte bun pentru acea vreme: între 5,8 și 9,2 litri la 100 de kilometri, în funcție de motorizare.

Oltcit a fost inițial livrat în două versiuni: Oltcit Special, care beneficia de un motor cu capacitate de 652 cm³, în doi cilindri, cu o viteză maximă de 121 km/h, și Oltcit Club echipat cu un motor de 1130 cm³, în patru cilindri și care putea atinge 150 km/h. Pentru variantele mai puternice se folosea motorul de 62 de cai putere, cu o capacitate de 1299 cm³, care dezvolta o viteză maximă de 157 km/h. Toate propulsoarele menționate erau de tip boxer, avantajoase prin înălțimea mai mică a blocului motor.

Citește tot articolul pe autovit.ro

Adauga comentariu

Actualitate

Exit mobile version