Connect with us
Descarcă aplicația

Fără categorie

Premiera – soc: Ne-au mintit inca o data – Sarbatoarea Castanelor nu va fi organizata de Tuborg, ci de Skol

Publicat cu

pe

Scandalul organizarii Sarbatorii Castanelor in parteneriat cu Tuborg este deja istorie. Primaria Baia Mare nu va sustine imaginea berii daneze in week-end-ul „Castanelor”, ci pe aceea a marcii Skol. Faptul acesta a fost ascuns pana acum de reprezentantii executivului Primariei Baia Mare, care a prezentat marca Tuborg ca si partener oficial al municipiului, in cadrul organizarii Sarbatorii Castanelor 2010.

ZiarMM.ro va prezinta in premiera modul in care marca Tuborg a incercat sa isi protejeze imaginea, dar sa participe la organizarea sarbatorii, iar executivul Primariei a ascuns schimbarea marcii promovate, pana la votarea acordului de parteneriat de catre consilierii locali.

Acestia din urma au fost indusi in eroare, crezand ca parteneriatul priveste promovarea imaginii berii Tuborg si nu aceea a berii Skol. Lucrul acesta a fost posibil, in primul rand, din cauza nepasarii de care dau dovada alesii atunci cand vine vorba de proiectele importante votate pentru municipiu, iar apoi, din cauza faptului ca anexa proiectului de hotarare referitor la parteneriat nu a fost prezenta in mapele alesilor locali, iar punearea la dispozitia lor a fost amanata de reprezentantii executivuluil

Cum s-a ajuns in situatia ca Tuborg sa renunte in favoarea Skol si care sunt implicatiile strategice ale acestei schimbari? La ultima sedinta de Consiliu Local, din luna august, consilierii locali au votat un proiect de hotarare privind un parteneriat incheiat intre Municipiul Baia Mare si Tuborg – United Romanian Breweries Bereprod SRL (pe scurt URBB).

Acesta prevedea mai multe clauze, printre care si acordarea unei exclusivitati pentru firma partenera, in sensul in care toti comerciantii care intentioneaza sa vanda bere in spatiul Campului Tineretului din Baia Mare, cu ocazia Sarbatorii Castanelor, au obligatia de a comercializa doar din gama de bere produsa de firma respectiva.

De asemenea, Primaria urmeaza a promova imaginea Tuborg pe toate materialele de publicitare, pe toate bannerele, in toate comunicatele media si in toate discursurile reprezentantilor municipiului sutinute cu ocazia evenimentului. De cealalta parte, Tuborg se obliga sa asigure programul artistic, prin inchirierea scenei si aducerea artistilor.

Intelegerea dintre Tuborg si Primaria Baia Mare a starnit reactii din partea altor societati comerciale, care au depus oferte de externalizare a organizarii sarbatorii, iar acestea a fost respinse. In cadrul sedintei de Consiliu Local, Vasile Barbul, directorul de Servicii Publice din cadrul Primariei Baia Mare, a anuntat faptul ca Tuborg are in vedere si perspectiva renuntarii la parteneriat, in cazul in care imaginea sa va fi afectata de diverse declaratii aparute in mass-media locala.

Pentru ZiarMM.ro, Barbul a declarat ca articolele aparute in presa au ajuns la urechile conducerii societatii, la Bucuresti, iar aceasta s-a aratat deranjata de modul in care este perceputa acum imaginea firmei.

Dupa o cearta de pomina, in care reprezentantii municipalitatii nu au reusit sa raspunda unor intrebari simple legate de alegerea Tuborg in locul altor marci de bere, consilierii locali au votat pentru parteneriatul cu Tuborg. Repetam, cu Tuborg, asa cum s-a discutat in cadrul sedintei.

La sfarsitul intalnirii, am solicitat secretarului Rodica Brad o copie dupa parteneriatul propus cu Tuborg si am avut surpriza de proportii sa aflam ca alesii locali au votat, fara stinta acestora, cu siguranta, un parteneriat cu… Skol.

Explicatia lui Vasile Barbul a fost aceea ca este vorba de o alta marca de bere, dar de aceeasi firma. „Nu vad care e problema. E vorba de aceeasi firma – URBB. Noi am intrebat care este denumirea marcii pe care dansii doresc sa o comercializeze si ni s-a spus ca Skol. De aceea apare acum Skol in acordul de parteneriat”, a declarat Barbul.

Totusi, consilierii locali au stiut ca voteaza altceva. Si anume o precizare in acordul respectiv referitoare la plata energiei electrice consumate, precum si a drepturilor de autor pentru formatiile care vor concerta la „Castane”. Nu s-a spus nimic de schimbarea marcii promovate.

Explicatia acestei inginerii de imagine este urmatoarea. Conducerea Tuborg a simtit ca un scandal legat de parteneriatul pentru obtinerea exclusivitatii la vanzarea bauturilor alcoolice pe Campul Tineretului ar putea insemna o lovitura de imagine pentru marca daneza.

Asocierea numelui Tuborg cu un scandal politico-administrativo-economic nu ar fi de dorit. De asemenea, si conducerea Primariei s-a pus la adapost, prin incheierea unui parteneriat pentru exclusivitate in favoarea unei alte marci decat Tuborg. In timpul sedintei de Consiliu Local de joi, unul dintre reprosurile aduse executivului a fost acela ca urmareste promovarea discriminatorie, in favoarea unei singure marci de bere, fara a se face licitatie.

Lucrul acesta este adeverit de faptul ca, initial, parteneriatul a fost semnat intre Primarie si Tuborg – URBB, iar ulterior, in locul sau s-a incheiat un parteneriat intre Primarie si URBB. Mai mult, in noul acord de parteneriat nu apare nicaieri denumirea marcii Tuborg, ci doar a berii Skol, alaturi de sucurile si apa minerala produse de URBB. Cu siguranta, daca schimbarea ar fi fost lipsita de importanta, ea nu ar fi fost supusa votului in Consiliul Local.

Acum, toata lumea e multumita: Tubord, pentru ca a scapat de scandalul exclusivitatii, iar reprezentantii Primariei Baia Mare, pentru ca au reusit sa mentina parteneriatul cu URBBB si, in acelasi timp sa insele vigilenta alesilor locali, care au crezut ca la Sarbatoarea Castanelor vor bea Tuborg si nu Skol.

URBB produce cinci marci de bere – Carlsberg, Tuborg, Skol, Guiness si Holtsen, sucurile Granini si apa minerala Bilbor.

Ciprian DRAGOS

Foto: Ciprian DRAGOS

Adauga comentariu

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

YHP Logo