Alphabet, compania mamă a Google, a înregistrat în această vară cea mai mică creștere a veniturilor din 2013 încoace, în afară de începutul pandemiei, un semn puternic că giganții publicității digitale se confruntă cu tot mai multe dificultăți îm fața inflației și a concurenței, potrivit agenției AFP.
Grupul californian a raportat marți venituri de 69,1 miliarde de dolari în trimestrul al treilea, în creștere cu 6% față de anul trecut. Profitul net al companiei a fost de 14 miliarde de dolari, mult sub așteptări.
Acțiunile companiei au scăzut cu aproape 6%.
În perioada iulie-septembrie, cea mai mare companie de publicitate online din lume a înregistrat o creștere foarte ușoară a veniturilor din publicitate, până la 54,5 miliarde de dolari. Însă veniturile din publicitate de pe platforma sa YouTube au scăzut cu 2%, la 7 miliarde de dolari, în timp ce piața se aștepta la o ușoară creștere.
„Când Google se împiedică, este un semn rău pentru publicitatea digitală în general”, a reacționat Evelyn Mitchell, analist la Insider Intelligence.