Connect with us
Descarcă aplicația

IMPORTANT

REGES ONLINE. Ce trebuie să știe angajatorii din județ

Publicat cu

pe

După cum se știe, de la 1 aprilie 2025 este disponibil noul Registru de evidenţă a salariaţilor REGES ONLINE, care este la dispoziţia salariaţilor şi angajatorilor. Inspecția Muncii vine cu o serie de precizării în sprijinul angajatorilor din Maramureș, în scopul utilizării acestei aplicații. Salariaţii în principal, pot afla modalităţile de acces facil şi securizat la propriul istoric avut în calitate de angajat cu contract individual de muncă, prin vizualizarea şi descărcarea extrasului din Registru în aplicaţia web, accesând de pe orice laptop/PC link-ul https://reges.inspectiamuncii.ro/, sau din aplicaţia mobilă Salariat pentru sistemele de operare iOS/Android.

„Extrasul este generat de sistem cu semnătura electronică a Inspecţiei Muncii și oferă salariaților posibilitatea de a verifica în timp real orice înregistrare operată de către angajator cu privire la contractul său de muncă şi primirea de notificări, prin e-mail sau în aplicaţia de pe telefonul mobil, ori de câte ori angajatorul înregistrează o modificare a contractului de muncă, suspendarea sau încetarea acestuia;
-posibilitatea de a trimite, prin aplicaţie, notificări angajatorului, ori de câte ori constată o neconcordanţă între datele înregistrate în Registru şi situaţia de fapt. Angajatorii au obligaţia de a se înregistra în REGES ONLINE în termenul de 6 luni prevăzut de HG nr. 295/2025.
De asemenea, până la data înregistrării în platforma REGES-ONLINE, angajatorii înregistraţi în Revisal pot depune în continuare registrele ca fişier RVS în cele 6 luni de tranziţie.

Angajatorii trebuie să completeze în REGES ONLINE şi toate elementele contractelor individuale de muncă active la data înrolării în noul sistem, care nu se regăsesc în REVISAL. În considerarea beneficiilor pe care îl oferă angajatorilor noul Registru, exemplificăm accesul online securizat direct printr-un portal web securizat, folosind certificate digitale calificate sau identitatea digitala ROeID, fără a mai fi necesară instalarea aplicaţiei Revisal pe PC şi deplasarea la inspectoratele teritoriale de muncă în vederea obţinerii de user şi parolă, pentru angajatorii înregistraţi la ONRC validarea calităţii de reprezentant legal se realizează automat, fără a mai fi necesară transmiterea vreunui document la ITM. De asemenea, din baza de date ANAF, se validează automat CUI/CIF-ul angajatorului, denumirea şi codul CAEN principal al acestuia, fapt care asigură acurateţea datelor preluate în Registru, transmiterea automată a datelor în Registru de către angajatorii care utilizează aplicaţii de salarizare dedicate, prin folosirea unor API-uri (aplicaţii de conectare dedicate). Inspecţia Muncii pune la dispoziţie în mod gratuit atât specificaţiile tehnice necesare adaptării de către angajatori a aplicaţiilor proprii cât şi un mediu de test, simplificarea procesului de înregistrare şi evidenţă a elementelor contractelor individuale de muncă, transmiterea acestora putându-se realiza direct din browser, în mod simultan de către mai multe persoane delegate de către angajator”, anunță ITM Maramureș.

Mai vorbim de eliminarea riscului de pierdere a bazelor de date, actualizarea codurilor COR în timp real sau diminuarea riscului legat de neconformare şi evitarea sancţiunilor prin avertizarea angajatorului în sistem atunci când înregistrează date eronate (Ex. un salariu mai mic decât minimul brut pe ţară, o durată a timpului de muncă mai mare decât cea legală, etc).

Inspectoratul Teritorial de Muncă Maramureș ține să precizeze că angajatorii au posibilitatea generării unui extras cu neconformităţi şi astfel, vor putea verifica modalitatea în care persoanele delegate, inclusiv prestatorii de servicii, realizează operaţiunile de înregistrare în Registru.

Dragoș HOJDA

Adauga comentariu

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

YHP Logo