Connect with us
Descarcă aplicația

IMPORTANT

Se pregătesc noi obligații de informare a consumatorilor în magazine

Publicat cu

pe

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor pregătește noi obligații de informare a consumatorilor în magazine. Mai exact, Direcția Generală Control și Supraveghere Piață și Armonizare Europeană din cadrul A.N.P.C., supune atenției propunerea de emitere a unui ordin cu caracter normativ privind informarea consumatorilor la comercializarea produselor preambalate a căror cantitate a fost modificată și a rezultat o creștere a prețului pe unitatea de măsură.

„Prin proiectul de act normativ se asigură o mai bună informare a consumatorilor din România cu privire la drepturile pe care le au la momentul achiziționării din interiorul magazinelor a produselor prembalate având prezentarea, ambalajul, forma, fără a ne limita, identice, chiar în condițiile menținerii aceluiași preț, dar care, au modificată cantitatea de produs. Pentru aceste bunuri este necesară introducerea unei obligații specifice pentru operatorii economici care le comercializează de a informa consumatorii prin indicarea scăderii cantității vândute chiar în condițiile existenței aceluiași preț de vânzare.

Pe lângă indicarea reducerii de volum sau greutate, aceste informații vor include și modificarea prețului pe unitatea de măsură, astfel încât consumatorii să poată lua decizii de cumpărare în cunoștință de cauză.  Această măsură se aplică într-o manieră nediscriminatorie tuturor produselor, alimentare și nealimentare. În plus, se aplică pe o perioadă pentru care operatorii economici își asumă prin declararea în textul mesajului a perioadei concrete în interiroul căreia înțeleg să comercilizeze produsele cu cantitate scăzută. Aceste cerințe nu se aplică vânzării la distanță.

În ceea ce privește cantitatea, operatorii economici trebuie să se asigure că informațiile oferite consumatorilor sunt corecte. Pe de o parte, cantitatea trebuie să fie clar vizibilă și lizibilă pe ambalaj și, pe de altă parte, greutatea sau volumul indicat pe ambalaj trebuie să corespundă cantității reale a produsului. Acest fenomen al reducerii cantității ori volumului de produs în timp ce ambalajul inițial este păstrat iar prețul rămâne neschimbat este criticat pe scară largă în măsura în care reducerea cantității nu este anunțată de operatorii economici și nu este întotdeauna vizibilă pentru consumatori în momentul achiziției. Ca urmare, această situație este percepută ca fiind nedreaptă”, se arată în proiect.

„Atunci când operatorul economic oferă spre vânzare un produs preambalat a cărui cantitate a fost modificată, acesta are obligația informării consumatorilor cu privire la faptul că produsul a fost modificat sub aspectul cantității chiar în condițiile existenței aceluiași preț de vânzare”, precizează ANPC.

Dragoș HOJDA

Print Friendly, PDF & Email

Actualitate