Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) colaborează cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului pentru a deschide un canal dedicat exclusiv protecţiei consumatorului pe platformele Meta şi unde vor fi raportate, printre altele, tentative de fraudă din online, a anunţat, marţi, Mihai Rotariu, coordonatorul Direcţiei Comunicare, Marketing şi Media al DNSC, informează AGERPRES.
„Deja este deschis un canal cu cei de la Ministerul Digitalizării. Dacă intraţi pe site-ul Ministerul Digitalizării veţi observa platforma nofake, unde puteţi raporta astfel de iniţiative inclusiv din zona de dezinformare, nu doar din zona de scam-uri din social media. În cazul DNSC-ului, suntem în colaborare cu cei de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului pentru a deschide un canal dedicat exclusiv protecţia consumatorului, unde intră şi astfel de scam-uri, astfel de tentative de fraudă. Dar mai sunt şi alte categorii, cum ar fi gambling, vânzare de produse ilegale ş.a.m.d. Deci vom putea raporta mai coordonat, mai eficient şi reţelele de social media se vor putea apleca asupra acestui conţinut mult mai rapid pentru a le suspenda”, a spus Mihai Rotariu, la o întâlnire cu presa organizată de ING Bank România.
El a explicat că există reclame care au durată de viaţă o zi sau maximum două, iar dacă nu sunt identificate în momentul în care sunt active, utilizatorii le văd în news feed şi accesează acele link-uri.
Întrebat când va avea loc lansarea canalului, el a menţionat că au fost transmise către compania Meta contactele necesare pentru activarea canalului respectiv, iar până la finalul săptămânii canalul ar putea fi activ.