Connect with us

GASTRONOMIE

Totul despre Quinoa – Beneficii, proprietăți, indicații terapeutice

Publicat cu

pe

Totul despre Quinoa - Beneficii, proprietati, indicatii terapeutice

Quinoa este un ingredient cu o valoare nutritiva ridicata, ce căștiga din ce în ce mai mult teren în bucătăriile romanești. Ea a fost cultivata de acum 3-4000 de ani pentru a fi consumata de localnicii din bazinul lacului Titicaca din Peru și Bolivia, desi dovezile arheologice susțin folosirea ei și planta furajera încă de acum 5.200 / 7000 de ani!

Incașii, care au considerat aceste recolte fiind sacre, au numit-o “mama tuturor boabelor”, iar împăratul incas semănă în mod tradițional primele semințe ale sezonului cu unelte din aur.

Ce este quinoa?

Ouinoa este o planta care face parte din familia cerealelor ancestrale, fiind originara din America de Sud. Este o planta erbacee cu flori, o pseudocereala înrudită botanic mai degrabă cu spanacul și amarantul. În zona Americii de Sud, poate fi găsită și la altitudini de peste 4000 de metri, fiind unul dintre ingredientele cel mai des întâlnite în mâncărurile localnicilor.

Ce gust are quinoa?

Aceasta sămânță micuță are o aroma ușoară de nuca și o textura pufoasa, cremoasa și ușor de mestecat. La fel și orezul, absoarbe aroma oricărui sos sau ingredient cu care este combinata.

Cum se gătește?

Înainte de a o gați, se clătesc bine boabele de quinoa cu apaasta îndepărtă și eventualul gust amărui. Quinoa se gătește la fel și orezul doar într-un timp mai scurt. Puteți folosi instrucțiunile de gătire care se regăsesc pe pachet.

Pentru un plus de aroma, puteți fierbe quinoa în supa în loc de apa. Iar daca doriți un aspect mai deosebit, puteți folosi quinoa tricolora.

Bine de știut este 1 cana de quinoa uscata reprezintă aproximativ 3 cani gătita (sau 4-6 porții). Timpul de fierbere este undeva intre 15 și 20 de minute.

Quinoa Salad with Roasted Squash, Caramelized Onions and Wilted Spinach – healthyGFfamily.com

Tipuri de quinoa

Exista multe tipuri din aceste semințe care se consuma în lume, însă, în tara noastră sunt apreciate în special cele albe, roșii și negre.

Quinoa alba se întâlnește cel mai des și este cea mai delicata și textura. Se gătește în doar 15 minute, iar pentru a nu se lipi boabele intre ele, se recomanda puneți o lingura de ulei.

Quinoa roșie nu diferă cu mult de cea alba, însă este întrebuințată pentru aspectele sale decorative. Textura este crocanta, iar boabele nu se lipesc intre ele. E nevoie de aproximativ 20 de minute pentru a fi gătita.

Quinoa neagra este cea mai buna din punct de vedere nutritiv, având cele mai mari valori energetice. Este crocanta și ușor nisipoasa și se gătește în 25 de minute. Toate culorile au aproximativ aceleași beneficii, motiv pentru care veți găsi în magazine și mixuri de quinoa.

Quinoa – Beneficii pentru sănătate

Micuțele bobite sunt bogate în proteine, magneziu, fibre și fier. De asemenea, sunt o sursa foarte buna de fosfor și calciu, recomandandu-se în special în regimurile alimentare vegane.

Aceasta preudocereala oferă organismului o cantitate foarte mare de energie, mulțumită conținutului bogat de riboflavina. Aceasta mai este cunoscuta și sub denumirea de vitamina B2. Ele ajuta și circulația sanguina în organism, îmbunătățind, astfel, metabolismul acestuia, dar și calitățile cognitive ale creierului. Ele contribuie la absorbția colesterolului, având proprietăți anticanceroase și antiinflamatorii.

Funcționarea întregului sistem cardiovascular este îmbunătățită datorita consumului semințelor de quinoa. Astfel, se previne apariția unor boli cardiovasculare noi și se ajuta la tratarea celor vechi.

Proprietăți semințe de quinoa

Iată câteva dintre cele mai importante proprietăți ale acestei pseudocereale:

1. Conțin toți cei noua aminoacizi esențiali.

2. Sunt bogate în proteine.

3. Conțin magneziu, mangan și cupru. De asemeni, conțin triptofan, fier și fosfor.

4. Au în compoziție un complex de vitamine puternic, precum B, E, A, C, D și K.

5. Cel puțin 16 tipuri diferite de tritepine se găsesc în compoziția semințelor de quinoa, ceea ce le conferă proprietăți anticanceroase, antiinflamatorii și ajuta la inhibarea colesterolului.

6. Sunt o sursa puternica de energie, mulțumită conținutului de riboflavina.

Aceasta ajuta la reducerea frecventei apariției migrenelor și îmbunătățește metabolismul energetic din mușchi și celulele cerebrale.

Rețetă – Quinoa cu roșii și morcovi:

Aceasta este o rețetă cu quinoa ușoară, foarte sănătoasă și delicioasa.

Quinoa cu rosii si morcovi

100 grame quinoa (eu am folosit quinoa alba, dar se poate folosi și quinoa roșie, sau asortata) sare, condimente după gust 1 linguriță ulei măsline extravirgin 2 roșii mari, bine coapte 1 morcov mediu

Se hidratează quinoa în apa cu putina zeama de lămâie pentru câteva ore.

Se adaugă în vasul de gătit, după care se adaugă morcovii curățați și tăiați în cubulete.

Se spală roșiile, se taie bucăți și se procesează câteva secunde în blender, până se obține un smoothie, care se adaugă în vas, peste quinoa și morcov.

Sursa paradisulverde com; detoxinista com

 

Print Friendly, PDF & Email
Citeste mai mult
Adauga comentariu

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Actualitate