Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a anunțat că în 2021 au fost 10,3 milioane de apeluri la 112, cu 102.000 mai multe față de anul precedent, iar dintre acestea 60% au fost urgențe reale. STS a transmis că 2021 este anul cu cele mai puține apeluri non-urgente de când în România a fost implementat numărul unic de urgență 112.
”Dacă în anii 2004-2005, non-urgentele reprezentau peste 90% din totalul apelurilor, numărul acestora a scăzut anul trecut până la 40,73%. Astfel, datele ne demonstrează că, de la an la an, cetățenii sună tot mai responsabil la 112 și că, de cele mai multe ori, cer ajutorul agențiilor de intervenție atunci când au urgențe reale. În anul 2021, operatorii STS 112 au preluat 10.337.426 de apeluri, cu 102.831 mai multe față de anul precedent. Dintre acestea, 6.127.023 (aproape 60%) au fost urgențe reale, pentru care a fost necesară intervenția agențiilor specializate: Ambulanță, ISU-SMURD, Poliție, Jandarmerie, Salvamont.
Diferența, de peste 4,2 milioane, o reprezintă apeluri efectuate din eroare, solicitări de informații, farse și un procent redus de apeluri injurioase”, se arată în comunicat. Cele mai multe apeluri recepționate în 2021 au fost transferate către Ambulanță – 51,23%, Poliție – 22,60%, ISU-SMURD – 19,03%, Jandarmerie – 4,44%. Județele cu cel mai ridicat procent de apeluri urgente, raportat la numărul total au fost Cluj – 70,62%; Timiș – 69,94%; București-Ilfov – 68,20%. Județele cu cel mai ridicat procent de apeluri non-urgente, raportat la numărul total au fost Gorj – 62,41%; Mureș – 58,64%; Covasna – 56,42%.
Operatorii STS au preluat cele mai multe apeluri în data de 18 octombrie 2021 – 57.797, iar dintre acestea 11.272 au reprezentat apeluri privind COVID-19. La Serviciul de urgență 112 s-au primit, în 2021, 929.915 de apeluri pe problematica noului coronavirus. Cele mai multe apeluri COVID s-au preluat în luna octombrie – peste 247 de mii de solicitări la nivel național, având o medie de 8.000 de apeluri COVID/zi.