Connect with us
Descarcă aplicația

ACTUALITATE

COMERȚ – Retailerii s-ar putea confrunta în acest an cu reduceri de costuri și vânzări mai lente

Publicat cu

pe

După ce au beneficiat de o perioadă de cumpărături bune în perioada pandemiei, comercianții cu amănuntul se pregătesc pentru o schimbare a situației, arată o analiză CNBC. Walmart, Target și Macy’s se numără printre companiile care au vorbit despre un consumator mai atent. Mai mulți comercianți cu amănuntul au anticipat deja rezultatele de sărbători. Macy’s a avertizat că vânzările din trimestrul de sărbători vor fi mai slabe decât așteptările sale și unii retaileri au anunțat deja concedieri.

Walmart și Home Depot vor da startul sezonului de anunțuri de câștiguri din retail marți, prezentând rezultatele trimestrului de vacanță. Vor urma și alți comercianți cu amănuntul de renume, inclusiv jucători de tip big-box precum Target și Best Buy și produse de bază din centrele comerciale, precum Macy’s și Gap.

Rapoartele acestor companii vor fi prezentate în contextul în care temerile legate de recesiune vor umbri anul care urmează. Americanii sunt mai îngrijorați acum de inflație decât de Covid. Oamenii aleg să cheltuiască mai mult pe mese în oraș, călătorii și alte servicii, în timp ce reduc cheltuielile pentru bunuri. Ratele mai mari ale dobânzilor amenință piața imobiliară.

O încetinire a creșterii vânzărilor pare, de asemenea, probabilă după creșterile puternice din ultimii trei ani, precizează economedia.ro.

Pentru investitori, finalul perioadei bune a comerțului cu amănuntul aduce o imagine mixtă. Companiile pot împărtăși perspective de vânzări modeste. Cu toate acestea, marjele de profit mai sănătoase ar putea fi un aspect pozitiv, pe măsură ce costurile de transport scad, iar comercianții cu amănuntul au mai puțină marfă excedentară de marcat. În plus, companiile ar putea avea planuri de cheltuieli mai prudente, cum ar fi comenzi de stocuri mai mici și o încetinire a angajărilor. Acest lucru ar putea stimula marjele de profit, chiar dacă consumatorii nu cheltuiesc la fel de liber.

“Lumea se concentrează pe impulsul de top-line”, a declarat David Silverman, analist de retail la Fitch Ratings. “Atât de mulți participanți pe piață sunt concentrați pe ce venituri sunt ce venituri sunt ce venituri sunt ce venituri sunt ce venituri sunt”.

Dar, a adăugat el, “profitul operațional este cel care ar putea să își revină frumos după un 2022 dificil”.

Silverman a spus că strategiile comercianților cu amănuntul s-au răsturnat față de acum un an. Atunci, aceștia au mizat pe faptul că vânzările foarte mari vor deveni noua normalitate și au făcut pariuri mai riscante, de la plasarea unor comenzi mai mari la plata în plus pentru a accelera expedierile. Acest lucru a afectat marjele companiilor, deoarece marfa nevândută a ajuns pe raftul de lichidare și costurile au crescut, odată cu vânzările.

Deja, comercianții cu amănuntul au primit o doză de realitate. Walmart, Target și Macy’s se numără printre companiile care au vorbit despre un consumator mai atent.

Mai mulți comercianți cu amănuntul au anticipat deja rezultatele de sărbători. Macy’s a avertizat că vânzările din trimestrul de sărbători vor fi mai slabe decât așteptările sale. Nordstrom a declarat că vânzările mai slabe și mai multe reduceri de prețuri au afectat rezultatele sale din noiembrie și decembrie. Lululemon a declarat că marjele sale de profit vor fi mai mici decât se anticipase, deoarece retailerul de îmbrăcăminte sportivă jonglează cu excesul de stocuri.

Rezultatele de sărbători la nivelul întregii industrii au fost, de asemenea, sub așteptări, potrivit National Retail Federation. Vânzările din noiembrie și decembrie au crescut cu 5,3% de la an la an, până la 936,3 miliarde de dolari, sub previziunile principalului grup comercial, care estima o creștere între 6% și 8% față de anul precedent. La începutul lunii noiembrie, NRF preconiza cheltuieli cuprinse între 942,6 și 960,4 miliarde de dolari.

Liderii din sectorul comerțului cu amănuntul au privit cu atenție pentru indicii, în timp ce se pregătesc pentru următorul an fiscal. (Anii fiscali ai majorității retailerilor se încheie în ianuarie).

Actualitate

YHP Logo