Connect with us
Descarcă aplicația

ACTUALITATE

PESIMIȘTI – 70% dintre români se așteaptă ca taxele să crească anul viitor, unul dintre cele mai mari procente la nivel global

Publicat cu

pe

70% dintre români se așteaptă ca taxele să crească anul viitor, unul dintre cele mai mari procente la nivel global, arată raportul „Monitorul global al inflației” realizat în 33 de țări, printre care și România, de către compania de cercetare Ipsos.

Doar 6% din români spun că „trăiesc confortabil” în ziua de astăzi, iar 43% sunt că „se descurcă bine”, în timp ce 28% spun că „abia se descurcă”, 16% spun că „le este greu”, iar 6% spun că le este foarte greu, în actualele condiții.

Cei mai mulți (45%) spun că va mai dura cel puțin un an până când inflația din România se va întoarce la normal, în timp ce 28% cred că acest lucru nu se va întâmpla niciodată, acesta fiind unul dintre cele mai mari procente la nivel global.

O treime dintre români (32%) cred că țara este în recesiune, la egalitate (tot 32%) cu cei care nu cred că țara este în recesiune, în timp ce 37% spun că nu știu.

Doar 14% dintre români cred că bunurile și serviciile se vor ieftini, presupunând că rata anuală a inflației se înjumătățește în țară pe parcursul în următorul an, dar rămâne peste zero. Marea majoritate cred că ele vor costa mai mult decât costă acum (36%) sau că vor costa la fel cât costă acum (37%).

Circa 40% din români au observat, pe parcursul ultimelor șase luni, că dimensiunile produselor (mâncare și alte produse) devin mai mici, dar prețul rămâne același (fenomen cunoscut cu numele de „shrinkflation”), în timp ce 69% au observat că costul produselor crește, dar dimensiunea produsului române la fel (fenomen cunoscut cu numele de „inflație”). În plus, 27% dintre români au observat o schimbare a ingredientelor folosite în mâncare și alte produse, în timp ce prețul a rămas la fel. 38% dintre români spun că este „inacceptabil” ca întreprinderile și comercianții cu amănuntul să își reducă dimensiunea produselor, păstrând în același timp prețuri neschimbate, ca o modalitate de a răspunde la creșterea costurilor.

Actualitate

YHP Logo