Connect with us
Descarcă aplicația

IMPORTANT

Maramureșul așteaptă – Certificatele digitale de deces sau naștere

Publicat cu

pe

Din luna octombrie a acestui an în Maramureș ar urma să poată fi eliberate certificate de deces sau naștere în format digital. Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a anunțat că începând cu data de 28 mai 2024, platforma destinată activității ofițerilor de stare civilă, prin înregistrarea doar în format digital a evenimentelor de viață naștere și deces, a devenit operațională la nivelul altor cinci municipii reședință de județ.

Potrivit Mai, Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor, cu sprijinul Direcțiilor Județene de Evidență a Persoanelor Brașov, Caraș-Severin, Giurgiu, Mehedinți și Suceava, precum și al Direcțiilor Locale de Evidență a Persoanelor implicate, a realizat interconectarea municipiilor Brașov, Drobeta-Turnu Severin, Giurgiu, Reșița și Suceava la Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă.

„Având în vedere activitatea întreprinsă în ceea ce privește extinderea Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă, inițiată la data de 18 aprilie, respectiv activitatea de informare publică realizată pe site-ul Ministerului Afacerilor Interne, vă facem cunoscute rezultatele obținute până în prezent:

Județul Alba: o unitate administrativ-teritorială dintr-un total de 78

Județul Arad: o unitate administrativ-teritorială dintr-un total de 78;

Județul Bihor: 11 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 101;

Județul Bistrița-Năsăud: o unitate administrativ-teritorială dintr-un total de 63;

Județul Brașov: o unitate administrativ-teritorială dintr-un total de 58;

Județul Buzău: 30 de unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 87;

Județul Caraș-Severin: o unitate administrativ-teritorială dintr-un total de 77;

Județul Călărași: 6 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 56;

Județul Cluj: 40 de unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 81;

Județul Constanța: 29 de unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 70;

Județul Dâmbovița: 5 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 89;

Județul Giurgiu: o unitate administrativ-teritorială dintr-un total de 54;

Județul Gorj: 8 administrativ-teritoriale dintr-un total de 70;

Județul Hunedoara: 25 de unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 69;

Județul Ialomița: 21 de unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 67;

Județul Iași: 76 de unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 98;

Județul Ilfov: 40 de unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 40;

Județul Mehedinți: o unitate administrativ-teritorială dintr-un total de 66;

Județul Mureș: o unitate administrativ-teritorială dintr-un total de 102;

Județul Neamț: o unitate administrativ-teritorială dintr-un total de 83;

Județul Prahova: 8 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 104;

Județul Sălaj: o unitate administrativ-teritorială dintr-un total de 61;

Județul Sibiu: 17 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 64;

Județul Suceava: o unitate administrativ-teritorială dintr-un total de 114;

Județul Teleorman: două unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 97;

Județul Tulcea: două unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 51;

Județul Vaslui: două unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 86;

Județul Vrancea: o unitate administrativ-teritorială dintr-un total de 73”, precizează MAI.

MAI anunță că întrucât extinderea Sistemului Informatic Integrat se realizează etapizat, fiind necesară interconectarea celor 3.188 de unități administrativ-teritoriale, platforma destinată prestării serviciilor exclusiv on-line cetățenilor, la momentul actual, nu poate fi accesibilă.

„În prezent, pentru a obține un certificat de stare civilă (naștere sau deces), persoana se deplasează la oficiul de stare civilă unde depune documentele necesare, respectiv cererea de eliberare a certificatului de stare civilă, document care se poate elibera atât în format digital, solicitantul trebuind să comunice ofițerului de stare civilă o adresă de poștă electronică, dar și în format fizic, printat pe un formular securizat, în funcție de opțiunea cetățeanului/aparținătorului.

Extinderea, la nivel național, a Sistemului Informatic are ca termen de finalizare data de 24 septembrie 2024”, concluzionează MAI.

Dragoș HOJDA

Adauga comentariu

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

YHP Logo