Connect with us
Descarcă aplicația

IMPORTANT

AFACERI – În ce și-a plasat antreprenorul Ferenc Korponay o parte din avere

Publicat cu

pe

Fondurile de growth, deși la început de “carieră” în România, atrag tot mai mulți antreprenori care au făcut exit din diverse business-uri sau care continuă să fie activi pe piața imobiliară sau în alte zone de afaceri. Ferenc Korponay, fondatorul Maravet, o companie specializată în importul și distribuția de medicamente de uz veterinar, și Aurel Podariu, Senior Investment Manger Agista, au discutat pentru Economica despre particularitățile acestui tip de investiții.

Antreprenorul Ferenc Korponay, care a creat, dezvoltat și vândut în două faze, în 2015 și apoi în 2019, afacerea din domeniul medicamentelor veterinare și hranei pentru animale Maravet către gigantul american Henry Schein (NASDAQ:HSIC), o companie Fortune 500, și-a continuat pasiunea pentru antreprenoriat plasând aproximativ 10-12 milioane de euro în diverse fonduri de investiții. Din această sumă, antreprenorul a investit aproximativ 3 milioane de euro în fondul de growth Agista, care susține creșterea accelerată a companiilor locale, a declarat pentru Economica omul de afaceri.

“Am investit în mai multe fonduri din grupul Impetum: Roca Investments, o companie de private equity creată pentru consolidarea și scalarea IMM-urilor românești, Roca X, un venture capital destinat startup-urilor disruptive din tehnologie, și Agista, fond de investiții de creștere. Deși fondurile de growth sunt încă la început în România, ele au potențial mare de dezvoltare, ceea ce m-a determinat să investesc în Agista. În acest domeniu, este mai bine să fii prezent de la început”, a explicat Korponay, care vede investiția într-un astfel de fond mai degrabă ca pe o oportunitate decât ca pe un risc. În plus, antreprenorul crede că își poate tripla investiția în Agista într-un interval de 5-7 ani.

România, o țară cu potențial pentru investitori

Estimarea lui Korponay este bazată pe dimensiunea economică a României, care are potențialul „de a atrage mai mulți investitori în fonduri ce capitalizează companii locale”.

„Investind într-un fond de creștere, te aștepți la randamente mari, dar există și riscul de a pierde banii. Este crucial ca managementul fondurilor să poată verifica balanțe financiare corecte și să se asigure de continuitatea și onestitatea fondatorilor. Investiția este un parteneriat între antreprenor și fond, iar pentru succesul acestuia, trebuie să existe o comunicare sinceră”, a adăugat Korponay.

De altfel, despre dinamica dintre echipa unui fond de investiții și compania achiziționată vorbește și Aurel Podaru (foto), în calitate de Senior Investment Manager al Agista.

“Unul dintre elementele esențiale într-o investiție minoritară este relația de încredere pe care o construim cu antreprenorul. Riscul este ca, în cazul în care lucrurile nu merg conform planului, această relație să nu mai funcționeze. De aceea, încă de la momentul setării investiției, trebuie să ne asigurăm că suntem complet aliniați cu antreprenorul și că avem soluții agreate pentru toate situațiile”, a explicat Aurel Podariu.

Reprezentatul Agista explică faptul că fondurile de growth își doresc să investească în acele companii care vor să crească accelerat, dar care, fără un partener alături, nu reușesc să livreze creșterea și profitabilitate asumate. Creșterea valorii companiilor se produce, de obicei, începând cu anul al treilea de la data investiției, când este așteptat ca afacerea respectivă să fi urcat în top trei jucători pe piața în care activează.

Integral pe economica.net

Adauga comentariu

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

YHP Logo