Termenul pentru cererea la ajutorul de încălzire este 15 octombrie la nivel național. Astfel, pentru a putea primi ajutorul pentru încălzire, aplicanții se pot adresa Primăriilor de care aparțin depunerea cererilor aflându-se în curs de derulare și se încheie pe 15 octombrie. Plățile vor acoperi o subvenție lunară care se va plăti în perioada cuprinsă între 1 noiembrie 2022 și 31 martie 2023. Subvenția pentru încălzirea locuinței se plătește diferențiat în funcție de venitul mediu lunar pe familie sau al persoanei singure.
Condiții de acordare
• Venit net mediu lunar pe membru de familie în cuantum maxim de 1386 lei inclusiv sau pana la 2053 lei persoana singura.
• Titularul cererii să fie proprietarul locuinţei, succesorul de drept al acestuia, persoana care a înstrăinat locuinţa în baza unui contract de vânzare-cumpărare cu clauză de întreţinere sau cu drept de habitaţie, titularul contractului de închiriere, comodat, concesiune al acesteia ori alt membru de familie major şi împuternicit de proprietarul locuinţei sau de titularul contractului de închiriere.
• Membrii familiei (soţul, soţia, precum şi alte persoane, indiferent dacă între acestea există sau nu relaţii de rudenie) să aibă acelaşi domiciliu ori reşedinţă, sunt înscriși în cartea de imobil şi sunt luați în calcul la stabilirea cheltuielilor de întreţinere a locuinţei.
• Titularul cererii să fie titularul contractului de furnizare gaze naturale si energie electrică .
• Solicitantul ajutorului are obligaţia de a menţiona bunurile aflate în proprietate, închiriere, concesiune, comodat sau altă formă de deţinere, cuprinse în lista bunurilor ce conduc la excluderea acordării ajutorului pentru încălzirea locuinţei.
Acte necesare
Pentru a beneficia de masurile prevazute in Legea nr. 226/2021, venitul net mediu lunar pe membru de familie este de pana la 1386 lei, inclusiv sau pana la 2053 lei persoana singura.
1.Actele de identitate aflate in termen de valabilitate ale membrilor familiei – original si copie;
2.Documente din care sa rezulte situatia juridica a minorului fata de reprezentantul sau legal – original si copie;
3.Certificat de casatorie/ certificat de deces/ Hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila de divort – original si copie;
4.Dovada privind totalitatea veniturilor nete lunare realizate de familie in luna anterioara depunerii cererii: salariul net (cu mentiunea daca beneficiaza (si valoarea bonurilor)/ sau nu de bonuri de masa, norma de hrana sau alte sporuri fixe lunare), pensie, indemnizatii, alocatii, etc.
5.Persoanele care nu prezinta adeverinta de venit vor prezenta declaratie data in fata secretarului.
6.Acte proprietate imobil/ inchiriere/ imputernicire/ donatie, etc. si certificat de succesiune / mosternitor – copie si original;
7.Certificatul de inmatriculare auto – copie si original;
8.Cea mai recenta factura de gaze si de energie electrica – copie;
9.Consimtamant utilizare mijloace electronice (doar in cazul in care documentele se transmit electronic!);
10.Alte acte, după caz.