Connect with us
Descarcă aplicația

TEHNOLOGIE

AUTO – Producția auto din februarie, ultima lună dinaintea invaziei ruse în Ucraina, a crescut cu 12%

Publicat cu

pe

În luna februarie 2022, au fost produse în România un număr de 44.111 autoturisme, o creștere de +12% față de luna februarie 2021, respectiv 39.372 unități. Dintre acestea, potrivit ACAROM, 24.878 unități au fost produse în uzina Dacia de la Mioveni și 19.233 unități au fost produse de uzina Ford de la Craiova.

Pe primele două luni din 2022, producția de autoturisme în România a atins volumul de 79.282 unități ( 40.694 Dacia și 38.588 Ford), o creștere cu +1.9% față de perioada similară din 2021.

Deși a crescut în ultima lună preinvazie rusă în Ucraina (care a început, de fapt, la sfârșitul lui februarie), jucătorii din piață se tem că din cauza unei crize care a apărut din cauza furnizorilor de materii prime și componente de pe piața rusă și ucrainiană, producția ar putea scădea din martie.

De altfel, Radu Burnete, director executiv al aociației patronale Concordia, a prezentat câteva dintre punctele vulnerabile identificate în discuțiile cu cele 14 federații membre Concordia, dar și cu mai mulți economiști: 

  • Ne așteptăm ca inflația să rămână o problemă și din ceea ce ne spun membrii noștri că văd în lanțurile de aprovizionare, dar știm că aici BNR se uită cu atenție și vor lua măsurile potrivite. 
  • Sunt sectoare care vor avea de suferit din cauza războiului și a restricțiilor, industria auto este doar un exemplu, dar unul crucial pentru România având în vedere cât de importantă este ca număr de angajați și ce contribuție are la exporturi. La nivel European industria se va confrunta cu probleme datorită lipsei unor materii prime sau componente din Rusia și Ucraina, dar sperăm ca el să poată fi substituite repede.
  • România a intrat în această nouă criză cu un deficit de competitivitate în regiune. Firmele noastre concurează din ce în ce mai greu altele din Europa de SE. Mai mult, Cehia, Polonia, Ungaria au avut programe de înlocuire a locurilor de muncă și industriilor cu valoare adăugată mică, în timp ce România nu. Timpul să acționăm aici era deja ieri.
  • Deficitul de competitivitate este agravat și felul în care am ales să adresăm criza energetică. Toate celelalte țări își subvenționează companiile puternic, iar România ar trebui să adopte măsuri similare. Este nevoie de subvenții țintite către companii, nu neapărat de intervenții masive în prețuri. Consumatorii casnici trebuie și ei ajutați în mod simplu și direct cu vouchere.   
  • Trebuie accelerate toate axele și liniile din PNRR, Fondul de Tranziție Justă și cadrul multianual 2021-2027 astfel încât să aibă prioritate investițiile în energie regenerabilă și eficiență energetică. Fondurile europene acoperă multe fronturi importante, dar acesta a devenit vital”.

Actualitate

YHP Logo