Connect with us
Descarcă aplicația

NEWS

AUTO – Toyota ar putea fi primul mare producător auto care renunță la autoturismele alimentate doar cu benzină, în regiunea nord-americană

Publicat cu

pe

Potrivit unei analize Reuters, producătorul japonez Toyota intenționează să-și orienteze majoritatea gamelor de vehicule sub mărcile Toyota și Lexus către hibride. Această abordare contrastează cu strategiile altor mari companii auto și cu obiectivele autorităților de reglementare, care promovează tranziția la vehicule electrice.

Toyota își propune ca până la sfârșitul deceniului doar 30% din vânzările sale globale să fie reprezentate de mașini electrice. În paralel, compania va dezvolta versiuni electrice ale unora dintre modelele sale cele mai populare, conform a doi oficiali de rang înalt. Directorul de vânzări și marketing pentru America de Nord a declarat că, pe viitor, fiecare model va fi evaluat pentru a decide dacă este oportun să se continue cu tehnologia hibridă.

Două surse familiare cu strategia companiei, care au dorit să rămână anonime, au indicat că Toyota ar putea elimina versiunea pe benzină a modelului RAV4, cel mai vândut SUV al său în America de Nord, unde jumătate din vânzările actuale sunt hibride. Deja, Toyota nu mai comercializează versiunea pe benzină a modelului Camry în această regiune, iar modelele Land Cruiser și Sienna sunt disponibile exclusiv în variante hibride.

Prin această strategie, Toyota urmărește să își consolideze poziția pe piața nord-americană, care trece printr-o nouă fază de creștere, în ciuda scăderii cererii pentru vehicule electrice. Spre deosebire de acestea, modelele hibride nu necesită încărcare și pot funcționa atât pe benzină, cât și pe electricitate.

În prezent, Toyota comercializează 31 de modele în America de Nord, dintre care opt sunt hibride și opt sunt exclusiv pe benzină. Experți din industrie și oficialii de rang înalt au afirmat că strategia axată pe hibrizi va permite companiei să atingă obiectivele de mediu impuse pentru 2027, economisind totodată miliarde de dolari și câștigând timp pentru dezvoltarea de vehicule complet electrice.

Actualitate

YHP Logo