Connect with us
Descarcă aplicația

ADMINISTRATIE

Avem traseul Drumului Expres Satu Mare-Baia Mare

Publicat cu

pe

Anul 2025 ar trebui să aducă finalizarea mai multor proiecte de infrastructură așteptate de fooooarte multe timp de maramureșeni. Județul nostru ar urma să aibă de anul viitor un prim drum expres, Baia Mare și Sighet vor avea centuri ocolitoare, va apare și primul pasaj suprateran la Clubul Văcarilor. Despe aceste proiecte a vorbit recent Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Vă reamintim că recent s-a dat startul lucrărilor de execuție pentru pasajul rutier suprateran de la Italsofa, care va contribui la fluidizarea traficului rutier de la intrarea, respectiv ieșirea din Baia Mare. Lucrarea are o lungime de 780 metri din care 650 metri pasajul efectiv, termenul de finalizare fiind de 12 luni. Au început lucrările de organizare de șantier, defrișarea vegetației spontane, amenajarea bretelelor de ocolire dar și lucrări pregătitoare relocării utilităților, valoarea estimată a proiectului fiind 15,4 milioane euro, fără TVA, finanțat din PNRR.

„Astăzi avem în județul Maramureș primele obiective de investiție strategice de infrastructură din ultimii 30 ani, în valoare de aproximativ un miliard de euro. Celelalte proiecte aflate în parteneriat sunt: Drum Expres Satu Mare-Baia Mare: în lungime de 72,51 km, va străbate traseul Satu Mare (DN 19 din Varianta de ocolire a municipiului Satu Mare) – Botiz – Odoreu – Livada – Medieșu Aurit – Apa – Seini – Pomi – Ardusat – Recea – Tăuții Măgherăuș – Baia Mare (Bd. Independenței) și pentru care e prevăzută execuția a 29 pasaje, 22 poduri, 8 noduri rutiere, 142 podețe, o parcare de scurtă durată, un spațiu de servicii, respectiv un centru de întreținere și coordonare a traficului, au fost finalizate forajele aferente studiului geotehnic si a fost notificata începerea procedurii de mediu,  varianta de ocolire Baia Mare reprezintă centura orașului în lungime de 36,51 km, cu drumurile de acces incluse, prima etapa de proiectare este la final si urmează să intre pe circuitul de avizare-aprobare în luna iulie, varianta de ocolire Sighetu Marmației – centura în lungime de 5.52 km, ce va face legătura cu cele două drumuri naționale care tranzitează orașul (DN18 – legătură cu Vișeu – Borșa – Baia Mare și DN19 – legătură cu Negrești-Oaș – Satu Mare)”, precizează Scrioșteanu.

Mai adăugăm Pasajul rutier suprateran de la Clubul Văcarilor în lungime de 429 metri peste DN1C, care va fluidiza traficul rutier din și spre Baia Mare. Se vor reamenaja integral intersecțiile cu Centura Mică Baia Mare – Strada Europa, aici a fost finalizată licitația pentru executia lucrărilor și anunțat câștigătorul, acum câteva zile. Avem apoi Descărcare Drum Expres Satu Mare-Baia Mare (varianta de ocolire Baia Mare „mică”) –  un drum de legătură la drumul expres, ce cuprinde reabilitarea și lărgirea la patru benzi a străzii Europa până în zona Italsofa, cu continuare pe strada Dumbravei până la intersecția cu DN 18B, a fost avizat in CTE-sigurantă rutiera a CNAIR si este in lucru auditul de siguranta rutiera.

„Referitor la Podul peste Tisa, proiectul presupune construcția unui pod nou peste râul Tisa format din două poduri paralele, câte un pod pentru fiecare sens de mers, dar și a unui Punct de Trecere a Frontierei și drumuri de legătură, proiectul este in execuție iar de câteva zile acestea au demarat inclusiv pe malul ucrainean”, a mai menționat reprezentantul CNAIR. La noul pod se lucrează la infrastructura podului peste Tisa, fiind realizate digurile de apărare împotriva viiturilor, forarea, armarea și betonarea piloților, radierele și elevațiile, se execută lucrări de terasamente și umpluturi, este în curs de finalizare așternerea stratului de formă, au fost finalizate lucrările de umpluturi, betonare radiere, cofrare și decofrare, asamblare structuri metalice din tablă ondulată pentru toate cele 5 poduri de descărcare.

În acest moment se lucrează la realizarea podului provizoriu prin lucrări de umpluturi în albie cu protecție de anrocamente, pentru clădirea Corp A – Direcția Vămilor au fost finalizate straturile de hidroizolație și termoizolație, armarea, cofrarea și betonarea planșeului, scările de acces, pentru clădirea Corp B – Poliția de Frontieră au fost finalizate straturile de hidroizolație și termoizolație, armarea, cofrarea și betonarea planșeului, scările de acces, pentru clădirea Corp C – Hală Scanare Autocamioane au fost finalizate fundațiile și elevațiile zidurilor de scanare și a cuzinetului, egalizarea betonului și săpături fundații, pentru clădirea Corp D – Hală Control Amănunțit Autocamioane au fost finalizate fundațiile, canalul de inspecție, umplutura la cotă pentru execuția pardoselii, pentru clădirea Corp E – Hală Control Amănunțit Autoturisme au fost finalizate săpăturile fundațiilor, egalizarea betonului și fundațiile cuzinetului și pentru clădirea Corp F – Hală Mărfuri au fost finalizate săpăturile fundațiilor, egalizarea betonului și fundațiile cuzinetului.

Caracteristicile acestui Pod peste Tisa sunt:
1,2 km construcție drum nou
va fi format din două poduri paralele, cu o distanță de 3 metri între ele – un pod pentru fiecare sens de circulație, cu o lungime totală de 268 metri
două benzi pe sens
trotuare
5 poduri de desecare
1 intersecție tip girație
1 punct de frontieră
Iar caracteristicile Punctului de Trecere a Frontierei aferent Podului peste râul Tisa sunt:
6 benzi per sens: 2 benzi pentru autovehicule mici, 2 benzi transport marfă, 1 bandă pentru Corp Diplomatic și 1 bandă pentru transport persoane

2 clădiri administrative pentru poliția de frontieră și vamă

4 hale de control, dotate cu toate lucrările necesare pentru a respecta prevederile ghidului Schengen

Dragoș HOJDA

Print Friendly, PDF & Email

Actualitate