Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) anunță intrarea în serviciul comercial de călători a trenului Alstom Coradia Stream, de azi, 20 noiembrie. Este vorba de primul tren electric achiziționat de România în ultimele două decenii.
Trenul va circula azi pe ruta București-Brașov și retur, astfel:
– Trenul IR16005 cu plecare din stația București Nord la ora 09.30 cu sosire în stația Brașov la ora 12.00;
– Trenul IR16006 cu plecare din stația Brașov la ora 15.20 și sosire în stația București Nord la ora 17.53.
Începând cu 21 noiembrie și până pe data de 14 decembrie 2024, vor circula trenurile IR 16001 și 16002, după următorul program:
– Trenul IR16001 cu plecare din stația București Nord la ora 05.40 cu sosire în stația Brașov la ora 08.08;
– Trenul IR16002 cu plecare din stația Brașov la ora 08.43 și sosire în stația București Nord la ora 11.12.
Potrivit ARF, în prima parte a anului 2025, alte 11 trenuri electrice noi vor fi livrate și predate – spre operare – către CFR Călători. Trenurile vor circula pe rutele:
1. București – Constanța.
2. București – Craiova.
3. București – Ploiești – Brașov – Sighișoara – Alba Iulia – Deva – Arad – Timișoara.
4. București – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Timișoara – Arad.
5. București – Craiova – Târgu Jiu – Deva.
Celelalte 25 de trenuri electrice RE-IR1 Alstom Coradia vor intra în circulație în 2025, în cadrul contractelor de servicii publice aflate în prezent în procedura de licitare, deservind restul magistralelor feroviare electrificate:
1. București – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Iași.
2. București – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Suceava.
3. București – Ploiești – Buzău – Brăila – Galați.
4. Iași – Suceava – Dej – Cluj Napoca.
5. București – Ploiești – Brașov – Sighișoara – Cluj Napoca.
6. Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bistrița – Cluj Napoca.
7. București – Ploiești – Brașov.
8. Cluj Napoca – Alba Iulia – Deva – Arad – Timișoara.