Connect with us
Descarcă aplicația

ACTUALITATE

CONSECINȚE – Producătorii europeni de parfumuri şi cosmetice se confruntă cu o penurie de materii prime din cauza războiului din Ucraina

Publicat cu

pe

Producătorii europeni de parfumuri şi cosmetice se confruntă cu o penurie de hârtie, sticlă şi unele uleiuri şi alcooluri cheie, deoarece invadarea Ucrainei de către Rusia adaugă noi perturbări ale lanţurilor de aprovizionare pentru produse de frumuseţe, ducând la creşterea preţurilor, pe fondul cererii puternice, transmite Reuters.

La fel ca industria alimentară, sectorul global al cosmeticelor, de 500 de miliarde de dolari, se confruntă cu consecinţele războiului, deoarece producătorii folosesc alcool derivat din cereale şi sfeclă organică pentru a face parfumuri şi uleiuri de seminţe de floarea soarelui pentru a produce cosmetice – toate culturi cheie din Ucraina.

În acelaşi timp, criza energetică declanşată de război a urcat puternic preţurile sticlei şi hârtiei, în timp ce restricţiile din China din cauza Covid-19 au zădărnicit capacitatea companiilor de a obţine componente de ambalare pentru parfumuri de 100 de dolari pe sticlă şi rujuri de 30 de dolari.

”Suntem în modul de gestionare a crizelor când vine vorba de aceste subiecte de aprovizionare”, a declarat Emmanuel Guichard, secretarul general al asociaţiei franceze de cosmetice FEBEA, într-un interviu pentru Reuters.

Firma de consultanţă Bain & Company calculează că preţurile mai mari pentru ambalaje, energie şi materiile prime au condus la creşterea costurilor de producţie în industria cosmetică în medie cu 25%-30%, reprezentând o provocare pentru producătorii de produse cosmetice de masă, deşi cererea de produse de îngrijire personală rămâne puternică, conform partenerului şi liderului practicii de lux EMEA Federica Levato.

Producătorul italian de parfumuri ICR se aşteaptă ca vânzările din acest an să depăşească nivelurile de dinainte de Covid, dar producătorul de parfumuri Bulgari şi Salvatore Ferragamo se luptă cu o creştere anuală de 30% a costului alcoolului, pe lângă o creşterea cu 10% a costului sticlei şi hârtiei, a spus vicepreşedintele Ambra Martone.

Vânzările de produse de înfrumuseţare la nivel global depăşesc nivelul din 2019, de 538 de miliarde de dolari în acest an, în creştere de la 518 miliarde de dolari în 2021 şi 458 de miliarde de dolari în 2020, a arătat un raport McKinsey.

Aceasta este încă una din alte industrii care au fost perturbate de război, inclusiv industria globală a alimentelor ambalate, care se estimează că va valora peste 2.000 de miliarde de dolari în acest an, conform ultimelor estimări ale Euromonitor.

Invadarea Ucrainei de către Rusia a provocat tulburări pe pieţele cerealelor de bază şi uleiurilor comestibile, împingând preţurile alimentelor la nivel mondial la noi maxime.

În timp ce companiile mai mari, cu marje de profit mai mari, au mai multă putere financiară şi flexibilitate pentru a face faţă – divizia de lux a L’Oreal, care vinde produse de machiaj şi parfumuri de marcă Giorgio Armani şi Valentino, de exemplu, are o marjă operaţională de 22,8% – dificultatea este deosebit de mare pentru companiile mici şi mijlocii din Europa.

Actualitate

YHP Logo