Connect with us
Descarcă aplicația

SPORT

DISTRACȚIE – Băimărean în Campionatul Național Rodrift

Publicat cu

pe

Sunt printre noi și pasionați de drift. Baia Mare a și fost gazda unor astfel de evenimente care au atras numeroși curioși, dar și iubitori de mașini tunate și cu mulți cai putere. În perioada 18-19 mai are loc prima etapă din campionatul național Rodrift, eveniment ce se va desfășura la București- Arena Națională. Vor fi prezenți peste 70 de piloti de drift la clasele pro si semipro, piloti din România, Republica Moldova, Ucraina și Bulgaria.

Baia Mare este reprezentată de Ciulean Alexandru, care ne-a declarat că „atât campionatul, cât și evenimentele rodrift au câștigat în timp o notorietate foarte mare prin organizarea extraordinar de faină si prin sloganul lor „Campionii sunt pe circuit, nu pe șosele”. 

„Fiind prima etapă din campionat trebuie să testăm noua mașină și noul set-up al mașinii, avem un traseu dificil, dar foarte spectaculos, cu parapeți de beton pe ambele părți, care va reprezenta o adevărată provocare pentru mine.
De ce drift: pentru că este cel mai spectaculos sport cu motor, pentru că avem cea mai faină comunitate (piloti, staff, organizator), deși suntem adversari pe circuit, însă în afara concursului suntem o familie. Deși îmi plac toate sporturile cu motor, am ales să mă licențiez în drift (atât ca și pilot, cât și ca instructor), deoarece consider că driftul este nucleul și cea mai bună bază în bagajul de cunoștințe a unui pilot complet.



Cine poate face drift? Orice persoană care știe deja să conducă o mașină poate să devină pilot în cadrul campionatului național de drift, la clasele street, semipro sau pro, după un curs de pilotaj cu unul dintre instructorii acreditati Rodrift. Nu cu orice mașină modificată poți face drift: avem un regulament de siguranță foarte clar, avem inspecții tehnice riguroase  înainte de fiecare etapă. Iar ca sa îndeplinești toate cerințele de siguranță din regulament costă. Costurile sunt proporționale cu clasele la care participi, adică o mașină care participă la clasa street va avea costuri mult mai mici față de o mașină de clasa pro. Elementele de siguranță la clasa street sunt similare cu cele pentru mașini înmatriculate, plus încă anumite elemente de siguranță extra, cum ar fi scaune omologate FIA, centru în 4 puncte și extinctoare adiționale. În cazul meu, sunt norocos să-l am ca și coechipier pe pilotul pro Octavian Chelaru, astfel că noi concurăm cu aceeași masină- un  Nissan 200SX S13, cu un monstru de  motor V12 Turbo, care dezvoltă 600 CP și 900 Nm, v-ați prins, mașină preparată pentru clasa pro”, a declarat, pentru 24news.ro, Ciulean Alexandru.

Dragoș HOJDA

Print Friendly, PDF & Email

Actualitate