Cumpărătorii britanici adoptă o nouă strategie pentru a încerca să economisească bani atunci când fac cumpărăturile săptămânale: trecerea la produse de lungă durată, scrie Bloomberg.
Clienții Tesco Plc cumpără în ultima vreme mai multe legume congelate, pește și pizza. De asemenea, unii cumpărători de la cel mai mare magazin alimentar din Marea Britanie trec de la paste proaspete la cele uscate și de la supa răcită la cea la conservă. Rivalii, de la J Sainsbury Plc la Iceland Foods, au observat o tendință similară.
Consumatorii care se confruntă cu facturi tot mai mari la alimente și energie sunt forțați să devină creativi, iar orientarea către articole care pot fi mai ieftine și mai puțin risipitoare vine în contextul în care aceștia îmbrățișează mai degrabă discounterii și produsele de marcă proprie ale supermarketurilor decât marile mărci.
„Oamenii sunt foarte atenți la valoare”, a declarat într-un interviu telefonic Richard Walker, director general la Iceland, supermarketul cu reduceri. „Alimentele congelate sunt mai ieftine și există mai puține deșeuri – iar bugetele sunt foarte restrânse acum”.
La Sainsbury, legumele, plăcintele și carnea congelate par deosebit de populare. Între timp, vânzările de alimente congelate de la Iceland depășesc vânzările de alimente refrigerate. În general, vânzările de legume congelate au crescut cu 10% față de anul trecut, depășind creșterea de 6% în cazul legumelor proaspete, potrivit datelor firmei de analiză Kantar.
Consumatorii britanici se luptă cu cea mai mare inflație din ultimele patru decenii. Inflația prețurilor la alimente a atins aproape 14% la începutul acestei luni, potrivit Kantar, cel mai ridicat nivel de când a început să urmărească aceste date în 2008.
Dar s-ar putea ca momentul să fie potrivit pentru o schimbare de opinie. Un studiu comandat de Iceland Foods în 2018 a arătat că majoritatea familiilor au considerat că alimentele congelate oferă o valoare cu aproximativ 30% mai bună decât cele proaspete și au redus risipa de alimente cu aproape jumătate.
Chiar dacă tendința rezistă, este puțin probabil ca supermarketurile să crească spațiul pe care îl dedică produselor congelate. Nu numai că își realizează o mare parte din marjele de profit din opțiunile refrigerate, dar într-o perioadă în care costurile energiei cresc vertiginos, funcționarea mai multor congelatoare poate deveni costisitoare.