Azi, 4 iunie, au fost prezentate câteva vagoane și locomotive modernizate din fondurile proprii ale companiei. Sunt însă mulți cei care încă cer vagoane cu compartiment, pentru a avea liniște până la destinație.
La eveniment a participat, alături de Directorul General al companiei, Traian Preoteasa și Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu. De asemenea, au fost prezenți și oficiali din cadrul CFR Călători, SC Atelierele CFR Grivița, SCRL Brașov, Remarul 16 Februarie, Autoritatea pentru Reformă Feroviară.
„Vagoanele care au fost expuse în Gara de Nord fac parte dintr-un lot de șase vagoane de călători clasa a II-a, modernizate în conformitate cu standardele UE, la SC Atelierele CFR Grivița, prin programul investițional derulat în regim propriu de către CFR Călători. Acestea urmează să fie introduse în compunerea trenurilor de călători în trafic intern și internațional, contribuind astfel la creșterea capacității de preluare a cererii zilnice de trafic.
Proiectul de modernizare al celor șase vagoane este în valoare de 22 181 000 lei, din fonduri proprii. În ceea ce privește cele două locomotive expuse, acestea fac parte de asemenea dintr-un lot de șase unități de tracțiune electrică. Astfel, SCRL Brașov urmează să finalizeze modernizarea a încă două locomotive electrice, iar Reloc Craiova să finalizeze reparația planificată a altor două locomotive electrice. Costurile proiectelor de modernizare și de reparație planificată aferente lotului de șase locomotive sunt de 22.400 000 lei”, arată CFR Călători.
Caracteristicile vagonului modernizat sunt mobilier nou, fotolii cu spătare rabatabile asemenea celor din avion, sistem de informare a pasagerilor, cu display-uri atat in interiorul vagonului, cât și în exteriorul vagonului, dispozitiv SOS – respectiv călătorul poate lua legătura cu mecanicul de locomotivă în situații de urgență, sistem de detecție a incendiilor (detector de fum și stingător), uși laterale cu sistem de închidere/deschidere selectiva (deblocarea selectivă a ușilor de către mecanicul de locomotivă, pe partea cu peronul, similar cu sistemul închidere/deschidere a ușilor de la metrou). Acest sistem se va regăsi și pe materialul rulant al CFR Călători modernizat prin programul de investiții finanțat din fonduri PNRR (139 de vagoane și 75 de locomotive).
Mai adăugăm instalație de climatizare, toalete ecologice și viteza maximă de circulație este de 200 Km/h.
Dragoș HOJDA