O delegație maramureșeană a reprezentat județul în cadrul ITB Berlin, cel mai mare și important târg de turism din lume. Ediția din acest an a ITB Berlin (Internationale Tourismusbörse Berlin) s-a desfășurat în perioada 5–7 martie și a reunit peste 10.000 de expozanți și aproximativ 160.000 de vizitatori.
Consiliul Judeţean Maramureş a participat la acest eveniment la invitația Ministerului Antreprenoriatului și Turismului și a Organizației de Management al Destinației Județene Maramureș.
ITB Berlin constituie o platformă B2B care oferă atât oportunitatea promovării diferitelor destinații, cât și ocazia de a iniția noi parteneriate și colaborări cu operatori din industrie. Portofoliul evenimentului din acest an a reflectat cele mai recente evoluții din lumea călătoriilor, având segmente de showroom grupate pe mai multe nișe, care s-au adresat diferitelor categorii de călători. În paralel, sub motto-ul „Pioneer the Transition in Travel & Tourism. Together”, a avut loc și Convenția ITB, unde experți din mediul de afaceri, știință și politică au dezbătut cele mai noi concepte și strategii pentru industria călătoriilor, aflată în continuă tranziție.
Din pavilionul național al României au făcut parte 38 de co-expozanți, care au conlucrat pentru a eficientiza eforturile de promovare a țării noastre. Vizitatorii pavilionului au avut ocazia de a viziona cadre dintr-o producție video realizată de regizorul britanic Charlie Ottley, care au redat unele dintre cele mai frumoase atracții ale patrimoniului turistic național. În pavilionul național au fost prezenți Lucian-Ioan Rus, Secretar de Stat la Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului și Ioana Podosu, Directorul Direcției Generale a Turismului din cadrul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului. Printre oaspeții pavilionului s-au numărat E.S. Adriana-Loreta Stănescu, ambasador extraordinar și plenipotențiar al României în Republica Federală Germania, Cristina Halacu-Nicon, ministru-consilier și Cristian Mihăilescu, consilier.
Alături de ceilalți co-expozanți, delegația județeană a inițiat discuții B2B, stabilind bazele unor colaborări durabile cu diferiți actori internaționali. Totodată, județul Maramureș a beneficiat și de un spațiu dedicat pe platforma digitală a evenimentului, care a facilitat stabilirea unei agende de întâlniri cu operatori din Germania, Marea Britanie, Australia, Polonia și Georgia. Delegația Maramureșului a purtat discuții constructive cu reprezentanți media, agenții de turism și reprezentanți ai unor companii orientate spre inovare în turism.