Connect with us
Descarcă aplicația

SANATATE

LA ȘCOALĂ – Kit de “prim-ajutor“ pentru profesori, în perioade de criză

Publicat cu

pe

“Casa și școala trebuie să fie spațiu de echilibru pentru comunitate pentru că e un spațiu al siguranței ce le dă încredere copiilor. Chiar dacă ne e greu nouă ca adulți să fim factor de echilibru, e foarte important să fim un model pentru copii și să ne conținem emoțiile. Atunci când le vorbim copiilor avem un rol de a-i proteja.

Ei sunt în proces de dezvoltare și se reglează emoțional în funcție de starea noastră emoțională”, a explicat psihoterapeutul Bogdana Elena Păcurari în deschiderea webminarului destinat profesorilor și directorilor de școli, organizat în cadrul proiectului Digitaliada.

Psihoterapeutul a dat ca exemplu situația în care, în avion, adultul trebuie să își pună mai întâi masca proprie și apoi copiilor, pentru a putea avea grijă de ei. “Cadrele didactice și adulții în general trebuie să aibă grijă de propriile emoții în afara clasei, să discute eventual înainte cu un adult despre situația de criză, și abia apoi, când sunt liniștiți emoțional, nu anxioși, să aibă încredere să le vorbească elevilor,” sfătuiește Bogdana Elena Păcurari cadrele didactice.

Profesorul trebuie să fie deschis întrebărilor și să lase copiii să fie curioși și să pună întrebări, să dezbată subiectul și să mai intervină cu întrebări, fără judecată. Experiența de grup în mediu de siguranță este foarte vindecătoare și le normalizează propriile trăiri. Apare sentimentul că toți trăim aceleași lucruri, în comunitate.

Print Friendly, PDF & Email

Actualitate