Connect with us

IMPORTANT

LEGE – Noi obligații pentru administratorii de drumuri și poliție

Publicat cu

pe

Din acest an administratorii de drumuri vor avea noi obligații. La fel și poliția. Președintele Klaus Iohannis a promulgat Legea pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.

Potrivit noii legi, „mijloacele de semnalizare rutieră, precum și alte dispozitive speciale de acest fel se asigură, se instalează și se întrețin prin grija administratorului drumului public respectiv ori al căii ferate, după caz. Instalarea mijloacelor de semnalizare rutieră și a dispozitivelor speciale se execută numai cu avizul prealabil al poliției rutiere. După instalarea mijloacelor de semnalizare rutieră și a dispozitivelor speciale de acest fel, administratorul drumului public, împreună cu poliția rutieră au obligația să verifice că acestea sunt conform avizului prealabil obținut.  O dată la 12 luni, poliția rutieră realizează o verificare generală a mijloacelor de semnalizare rutieră, precum și a altor dispozitive speciale de acest fel existente sau necesare pe toate categoriile de drumuri publice.

Rezultatul verificării se materializează într-o notă de constatare ce se înaintează administratorului drumului
public competent. În termen de 120 de zile de la data primirii de către administratorul drumului public a notei de constatare întocmită de poliția rutieră, acesta remediază deficiențele constatate şi consemnate în nota de
constatare. Administratorul drumului public inspectat are obligaţia ca, în termen de 30 de zile de la expirarea termenului prevăzut în lege să transmită poliţiei rutiere care a întocmit nota de constatare, gradul de
remediere a deficienţelor constatate”, se precizează în legea amintită.

Potrivit acestei legi, administratorul drumului public este obligat ca după instalarea mijloacelor de semnalizare rutieră și a dispozitivelor speciale, împreună cu Poliția, să verifice dacă acestea sunt conform standardelor în vigoare, obligă Poliția Rutieră ca o dată la 12 luni să verifice dacă mijloacele de semnalizare rutieră, precum și alte dispozitive de pe drumuri expres, autostrăzi, drumuri internaționale, naționale sau județene, dar și pe străzile municipiilor și orașelor dacă sunt amplasate și montate coerent, sunt vizibile și lizibile. După verificare va fi făcută o notă de constatare care va fi trimisă administratorului drumului. Nerespectarea de către administratorul drumului a termenului prevăzut de lege pentru remedierea problemelor identificate de poliție va fi pedepsită cu amenda prevăzută în clasa a V-a de sancțiuni.

Toate aceste modificări, susțin inițiatorii, vor duce la creșterea gradului de siguranță rutieră, la scăderea numărului persoanelor decedate sau rănite în urma unor accidente rutiere, dar și la o mai mare responsabilitate din partea administratorilor de drum privind mijloacele de semnalizare rutieră.

Dragoș HOJDA

Print Friendly, PDF & Email

Actualitate