Connect with us
Descarcă aplicația

ACTUALITATE

Noua țeapă pentru cei care folosesc Booking.com

Publicat cu

pe

Popularitatea platformei de rezervări pentru vacanţe, Booking.com, nu a scăpat de atenţia infractorilor cibernetici care trimit mesaje utilizatorilor cu scop de fraudare, susţin experţii în securitate cibernetică ai companiei Eset.

„Booking.com a devenit una dintre principalele platforme cu oferte de cazare pentru vacanţă, dar şi servicii precum închirieri de maşini şi găsirea biletelor de avion. De fapt, este cel mai vizitat site de turism şi călătorii din lume, procesând peste un miliard de rezervări în 2023, dublu faţă de numărul înregistrat în 2016. Evident, popularitatea sa nu a scăpat de atenţia infractorilor cibernetici, care, în mod invariabil, iau în vizor site-urile web cu trafic mare.

Platformele pentru rezervarea vacanţelor reprezintă un teren foarte profitabil de exploatare a vulnerabilităţilor informatice. Chiar Booking.com a recunoscut amploarea problemei şi a spus că a înregistrat o „creştere uluitoare cu 500 până la 900%” a escrocherilor de călătorie în ultimele 18 luni – şi că această creştere este în mare parte determinată de exploatarea de către infractorii cibernetici a unor instrumente precum ChatGPT, începând cu noiembrie 2022″, explică Christian Ali Bravo, unul dintre specialiştii Eset, într-un articol publicat recent pe blogul din România al producătorului de soluţii antivirus, scrie agerpres.ro.

Potrivit sursei citate, atacurile de tip phishing sunt în prim-plan, cu o avalanşă de e-mailuri, texte şi mesaje postate pe reţelele de socializare.

„În cadrul acestei escrocherii, ei uzurpă identitatea unei platforme populare pentru a păcăli victima, făcând-o să creadă că se adresează site-ului oficial. Evident, Booking.com nu este imun la asemenea escrocherii, iar fraudatorii continuă să lanseze o serie de campanii în care se prezintă drept platforma sau reprezentanţii hotelului sau ai unui alt serviciu pe care călătorii vizaţi l-au rezervat prin intermediul site-ului. Adesea, vin cu o poveste plauzibilă prin care creează un sentiment de urgenţă şi încearcă să înşele victima să intre pe un link la care trebuie să refacă plata, pentru a remedia o pretinsă eroare produsă şi pentru a evita să-şi piardă rezervarea”, menţionează expertul.

Integral pe stiripesurse.com

Adauga comentariu

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

YHP Logo