Producția lui BMW XM va demara în decembrie 2022 la uzina BMW Group din Spartanburg (SUA). Și va ajunge în showroom-uri în primăvara anului 2023. Mai întâi este disponibilă versiunea cu 653 CP a noului SUV. Apoi, în toamna lui 2023 va fi adăugată în gamă și varianta BMW XM LABEL RED. Aceasta va dispune de 748 CP, produși de aceeași propulsie cu V8 și motor electric.
BMW Group România a comunicat prețul de bază de 170.051 euro, cu TVA inclus, pentru modelul XM cu 653 CP. Iar XM are deja o pagină dedicată în site-ul bmw.ro și urmează să fie inclus și în configuratorul virtual.
Așadar, XM devine modelul BMW cu cel mai ridicat preț de bază, cu excepția seriei limitate BMW M4 CSL, care este produs în doar 1.000 de exemplare și costă de la 174.276 de euro cu TVA.
Prima propulsie V8 plug-in hybrid din istoria BMW M GmbH
BMW XM inaugurează noul sistem de propulsie M HYBRID. Acest sistem plug-in hybrid utilizează o versiune nouă a motorului V8 de 4,4 litri. Acest motor cu tehnologie M TwinPower Turbo are galerie de evacuare transversală, un proces optimizat de separare a uleiului, precum și un regim înalt de turații. Astfel dezvoltă 360 kW/489 CP între 5.400 și 7.200 rpm și un cuplu maxim de 650 Nm între 1.600 și 5.000 rpm.
Propulsorul cu benzină lucrează în tandem cu un motor electric integrat în transmisia automată M Steptronic cu 8 trepte. Acest motor electric generează 145 kW/197 CP și 280 Nm între 100 și 5.500 rpm. Însă BMW menționează că, printr-un angrenaj de demultiplicare, cuplul maxim efectiv al motorului electric este de 450 Nm la intrarea transmisiei.
Drept urmare, sistemul plug-in hybrid produce per ansamblu 480 kW/653 CP și 800 Nm. BMW XM sprintează de la 0 la 100 km/h în 4,3 secunde și atinge viteza maximă limitată la 250 km/h (sau 270 km/h cu pachet M Driver). Și reușește aceste performanțe în ciuda faptului că măsoară 5.110/2.005/1.755 mm (lungime/lățime/înălțime) și cântărește 2.710/2.785 kg (DIN/UE).
Propulsia plug-in hybrid promite o autonomie electrică de 82-88 km
BMW XM oferă șoferului posibilitatea de a selecta un mod de rulare care folosește doar motorul electric. În acest caz, XM poate circula pur electric cu viteze de până la 140 km/h și promite o autonomie de 82-88 km (WLTP), pentru versiunea cu 653 CP.
Bateria litiu-ion are o capacitate netă de 25,7 kWh, și se încarcă de la surse AC cu o putere de până la 7,4 kW. Un ciclul de încărcare completă a bateriei durează 4,25 ore. Folosind modul eCONTROL, șoferul poate conserva nivelul de încărcare al bateriei, pentru a-l folosi de exemplu când vrea să circule fără emisii în oraș. Aceeași funcție permite încărcarea bateriei în mers prin intermediul sistemului de frânare regenerativă.
SURSA ww.bmwblog.ro