Prezent în județul Maramureș în aceste zile, prim-ministrul României, Nicolae Ciucă, împreună cu președintele Consiliului Județean Maramureș, Ionel Bogdan, ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, oficiali guvernamentali și parlamentari au făcut mai multe vizite de lucru. Barajul Runcu, Punctul feroviar de frontieră de la Câmpulung la Tisa care a fost redeschis anul acesta după 15 ani, în urma demersurilor realizate de Consiliul Județean Maramureș, Punctul de frontieră și podul rutier de lemn care face legătura dintre România și Ucraina, în Sighetu Marmației, au fost principalele vizite de ieri.
În ceea ce privește realizarea proiectului “Pod peste Tisa, în zona Teplița din Sighetu Marmației”, premierul Nicolae Ciucă a declarat că guvernul va asigura finanțarea acestui obiectiv de investiții pentru a fi finalizat în vara lui 2024.
„Proiectul noului Pod peste Tisa este asumat de președintele Consiliului Județean Maramureș, Ionel Bogdan, iar în luna iulie 2022 a fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția acestui proiect.
În 15 noiembrie 2022, a fost finalizată proiectarea, iar pasul următor este adoptarea Hotărârii de Guvern pentru exproprierea terenului, după care vor fi demarate lucrările de execuție.
Odată cu realizarea noului Pod peste Tisa și a punctului de trecere al frontierei aferent, vor fi create noi conexiuni rutiere ale Maramureșului, României atât cu Ucraina, cât și cu partea de vest a Europei. Acest obiectiv de investiții are o importanță strategică pentru Maramureș, deoarece va contribui la dezvoltarea economică a județului, la intensificarea schimburilor comerciale internaționale și la creșterea calității vieții maramureșenilor.
Proiectul, în valoare de 147,9 milioane de lei, va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare – POIM – și va fi finalizat în 2024″, transmit reprezentații Consilului Județean Maramureș.
Din punct de vedere tehnic, Podul peste Tisa va fi format din două poduri paralele, cu o distanță de 3 metri între ele, un pod pentru fiecare sens de circulație, cu două benzi pe sens și o lungime totală de 261,20 metri. Proiectul prevede și realizarea a 1,2 kilometri de drum nou, construcția a 5 poduri de desecare, o intersecție de tip girație și un punct de frontieră cu parcare.