Connect with us
Descarcă aplicația

ACTUALITATE

RECICLARE – Noi reguli pentru predarea ambalajelor SGR

Publicat cu

pe

Lansat cu cinci luni în urmă, sistemul de garanţie-returnare continuă să întâmpine dificultăți. Residenții din sate și orașe mai mici se confruntă cu lipsa locurilor unde să ducă ambalajele pentru a recupera sumele reținute de comercianți, fiind nevoiți să se deplaseze la supermarketurile din alte localități.

În aceste locuri, unele automate rămân blocate pentru zile întregi. Pentru a remedia situația, Ministerul Mediului intenționează să modifice regulile, astfel încât clienții să poată returna ambalajele manual atunci când automatele sunt pline.

Atât în sate, cât și în alte localități, clienții magazinelor mici se confruntă cu dificultăți în returnarea ambalajelor marcate pentru garanție și returnare. Pentru a recupera sumele de 50 de bani pentru fiecare recipient, aceștia trebuie să se deplaseze la supermarketurile din orașele mai mari, însă nici acolo nu există o garanție că problema va fi rezolvată.

În absența automatelor, micile magazine ar trebui să colecteze recipiente în saci speciali și să restituie sumele clienților. Acestea sunt obligate să se înscrie în programul de garanție-returnare și să înființeze puncte de returnare, având posibilitatea de a se asocia pentru a face procesul mai ușor.

Feliciu Paraschiv, vicepreședintele Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii din România, explică că sacii speciali sunt livrați în patru sau cinci zile de la comandă, iar integrarea în sistem se realizează automat prin intermediul internetului. El subliniază că procesul nu este foarte complicat și că există soluții rapide, cum ar fi solicitarea unei mașini de colectare în cazul în care se strâng minim trei saci.

Pentru a evita să se înscrie în sistemul de garanție-returnare, unii dintre micii comercianți preferă să vândă produse care nu sunt încă marcate cu SGR pe ambalaje, însă aceste produse devin din ce în ce mai rare.

Print Friendly, PDF & Email

Actualitate