Connect with us
Descarcă aplicația

ACTUALITATE

SCOALA – Elevii români au obținut cele mai proaste rezultate la testele PISA din UE, cu excepția celor din Bulgaria

Publicat cu

pe

Elevii români au obținut 428 de puncte la toate cele trei categorii – matematică, citire și științe. Spre comparație, media OECD este de aproape 470. România se află pe penultimul loc dintre toate țările Uniunii Europene, fiind doar înaintea Bulgariei, și pe pozițiile 45-48 la cele trei capitole, din 81 de țări și teritorii incluse.

Elevii din România au avut scoruri mai mici decât media OECD la toate cele trei categorii: matematică, citire și științe. Rezultatele medii pentru această ediție au fost foarte asemănătoare cu cele din 2018 în toate cele trei domenii. În privința lecturii și științelor, nu s-au înregistrat îmbunătățiri sau scăderi în ultimii zece ani. În privința matematicii, rezultatele medii au fost mai mici decât cele observate în 2012 și 2015. Totuși, între 2012 și 2022, numărul tinerilor de 15 ani eligibili să susțină testele PISA a crescut, lucru care sugerează că a crescut semnificativ și numărul celor înscriși în învățământul secundar (liceu).

Doar 51% dintre elevii români au obținut cel puțin nivelul de bază la matematică, față de 69% cât a fost media pe cele aproape 80 de țări. Acest lucru înseamnă că ei pot interpreta și recunoaște, fără instrucțiuni directe, modul în care o situație poate fi redată în limbaj matematic (de exemplu, conversia prețurilor într-o altă monedă). Doar 4% dintre copiii români au avut performanțe ridicate, față de o medie de 9% pentru toate țările.

58% din elevii români incluși în studiu au atins cel puțin nivelul 2 de competențe la citire, față de 74% media OECD, ceea ce înseamnă că aceștia pot identifica ideea principală într-un text destul de lung, pot identifica informații în baza unor cerințe. Numai 2% dintre elevii români au obținut scoruri care să-i încadreze în niveluri peste medie, în timp ce media OECD a fost de 7%.

Aproape 56% dintre elevii din România au atins cel puțin nivelul de bază (nivelul 2) la capitolul științe, capitol la care media pe toate țările a fost de 76%. Elevii pot recunoaște cel puțin o explicație corectă pentru fenomenele științifice familiare și își pot folosi cunoștințele pentru a identifica, în cazuri simple, dacă o concluzie este validă, pe baza datelor problemei. Doar 1% dintre români au atins performanțe de nivel înalte (nivel 5 sau 6), față de 7% cât este media OECD.

Actualitate

YHP Logo