Scolile de soferi vor trebui sa-si asume pregatirea integrala a unui cursant, atat cea teoretica, cat si cea practica, iar promovabilitatea va trebui sa fie de 50% pentru a obtine licenta de functionare pentru anul urmator, cu exceptia primului an, cand se accepta 40%, a anuntat, miercuri, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, informeaza Agerpres.
„A intrat in vigoare Ordinul 733 al ministrului Transporturilor, prin care reglementam functionarea scolilor de soferi din Romania. De la inceputul mandatului v-am spus ca este una din temele pe care imi doresc foarte mult sa o reglementez asa cum este la nivel european, pentru ca ne dorim foarte mult cresterea calitatii actului de invatamant pentru scolile de soferi si cred ca acest ordin are o importanta foarte mare pentru pregatirea teoretica, dar si practica a cursantilor care doresc sa capete cunostintele necesare obtinerii permisului de conducere si pentru a putea desfasura activitatea de conducator auto”, a declarat, miercuri, Fenechiu, intr-o conferinta de presa.
Potrivit acestuia, scolile de soferi vor fi evaluate in fiecare an, iar pentru a putea sa primeasca licenta pentru anul viitor va trebui ca promovabilitatea sa fie de 50%, singurul an in care se permite o promovabilitate mai mica fiind primul an (40%).
”Promovabilitatea este un criteriu. Noi dorim sa avem cat mai putini cursanti care sa isi permita sau scoli care sa isi permita sa accepte sa le dai niste bani, sa nu se tina cursurile si la sfarsit cursantul sa nu stie nimic. Se intampla, din informatiile noastre, astfel de lucruri. Si scolile care isi vor permite sa isi faca un obicei din asta nu vor mai fi acreditate pentru anul urmator. Noi am cerut ca scolile de soferi sa obtina un grad de promovabilitate a cursantilor de minimum 40% in primul an si minimum 50% incepand din al doilea an. In acest fel, cream premisele unei evaluari interne reale si corecte a cursantilor inaintea eliberarii documentelor necesare inscrierii la examen”, a precizat acesta.
O alta modificare adusa legislatiei va fi acea ca scolile de soferi vor trebui sa-si asume pregatirea integrala a unui cursant, atat cea teoretica, cat si cea practica, dar si verificarea aptitudinilor cursantilor la absolvirea acestor scoli.
„Pana acum, existau situatii in care cursantii primeau lectii de conducere auto – practica de la instructori autorizati, dar nu exista responsabilitatea nimanui in conditiile in care cursantul era bine pregatit sau nu la finalizarea acestor scolii. Interesul nostru este sa asiguram un serviciu cat mai bun celor care doresc sa se pregateasca pentru a obtine permisul de conducere auto”, a subliniat Fenechiu.
In plus, ordinul stabileste ca autoturismele de examen sa fie dotate cu camere de luat vederi in timpul examinarii obtinerea permisului, astfel incat sa existe o transparenta si oricand sa se poata vedea modul in care s-au desfasurat aceste examene in interiorul scolii.
Forma acestui ordin a fost elaborata in urma unui dialog social purtat cu patronatele, sindicatele, federatii si asociatii din domeniu. Au fost si nemultumiri. De mai multe ori, instructori autorizati au protestat chiar si in fata MT. Noi nu vrem sa restrangem activitatea acestora. Ei se pot in continuare asocia in diverse forme, pentru ca pot fi autorizate si PFA-urile si SRL-urile pentru a desfasura aceste activitati, dar sa respecte conditiile pe care noi le-am cerut, acelea de a desfasura o activitate completa, teoretica si practica, de a avea posibilitatea sa dea un examen, de a isi dota autoturismele cu camere de luat vederi si de a avea responsabilitatea ca, daca nu promoveaza peste 40% din cursanti in primul an si peste 50% incepand din al doilea an sa nu mai fie acreditati pentru a functiona in continuare”, a conchis Relu Fenechiu.
Daca nu respecta acest ordin, scolilor de soferi le va fi suspendata licenta, potrivit ministrului Transporturilor.