Connect with us
Descarcă aplicația

ADMINISTRATIE

SPRE VIITOR ÎN BAIA SPRIE – Programul de dezvoltare a orașului pentru perioada 2024-2028

Publicat cu

pe

MOBILITATE URBANĂ

I.1. Transport Public Local în Baia Sprie

  • Modernizarea transportului public local dinspre Baia Sprie spre Chiuzbaia prin reabilitarea stațiilor de îmbarcare, înlocuirea mijloacelor de transport învechite, suplimentarea curselor. Acest proiect se va finanța din fonduri europene.
  • Modernizarea transportului public local dinspre Satu Nou de Sus spre Baia Mare prin reabilitarea stațiilor de îmbarcare, înlocuirea mijloacelor de transport învechite, suplimentarea curselor. Pentru acest proiect se încearcă identificarea sursei de finanțare.
  • Achiziția de noi mijloace de transport în comun: autobuze și midibuze electrice, cu capacități diferite, în funcție de necesarul de pe linia pe care circulă care să ducă și la înființarea unei linii noi de transport care să lege Satu Nou de Sus de Baia Sprie prin noul drum deschis în Î2023, făcând legătura cu noile zone rezidențiale din Satu Nou și Baia Sprie, respectiv cu zona viitorului parc industrial, a viitorului campus școlar și a viitorului aquapark.
  • Optimizarea transportului în comun prin sisteme de urmărire şi monitorizare. Se vor urmări  și monitoriza mijloacele de transport și se vor transmite informații în principalele stații de îmbarcare prin intermediul unor panouri digitale.
  • Modernizarea principalelor stații de autobuz prin înființarea de refugii dotate cu sisteme electronice de informare și de procurare bilete de călătorie.

I.2. Semaforizarea a 4 treceri de pietoni din zona centrală

  • Se vor semaforiza trecerile cuprinse între intersecția DJ 184 cu DN 18 și biserica de lemn, pe str. Gutinului și Câmpului. Se vor instala pentru vehicule atât corpuri terestre, clasice cât și suspendate, pe fiecare sens de mers, iar pentru pietoni se vor monta corpuri terestre cu numărătoare de timp de așteptare / traversare, pentru activarea acestora montându-se pe fiecare stâlp câte un buton pietonal. Corpurile vor fi fixate pe stâlpi noi.

I.3. Crearea unor coridoare de mobilitate urbană – Aceste proiecte se pot finanța și din fonduri europene:

  • Realizarea unei piețe pietonale în jurul clădirii Primăriei. Se va regândi curtea școlii prin retragerea gardului astfel încât clădirea primăriei să poată fi înconjurată pietonal și pusă astfel în valoare.
  • Crearea unor coridoare de mobilitate urbană spre satul Chiuzbaia, pe vechiul terasament de cale ferată spre Baia Mare și spre Mogoșa – Șuior prin modernizarea părții carosabile, a zonelor pietonale, realizarea de piste pentru biciclete, refacerea sau extinderea iluminatului public, montarea de camere de supraveghere, zone de închiriere biciclete, trecerea în subteran a rețelelor electrice și de comunicații, realizarea unor depouri pentru autobuze cu stații de încărcare.

I.4. Creșterea mobilității urbane durabile prin realizarea unei rețele de piste de biciclete – Acest proiect se poate finanța din fonduri europene:

  • Realizarea de piste de biciclete pe care să se poată ajunge din orice punct în orice punct al orașului, inclusiv în satele aparținătoare.
  • Acestea vor fi marcate corespunzător, se vor crea zone de coborâre la nivel cu carosabilul și se vor monta, dacă va fi cazul, semafoare corespunzătoare la principalele zone de conflict cu mașina.

I.5. Modernizarea, extinderea și realizarea de noi străzi:

  • Reabilitarea și modernizarea DC 5 de la intersecția cu DN 18 (la benzinărie) până la capătul de sus a satului Chiuzbaia.
  • Reabilitarea și modernizarea străzilor Decebal, Matei Corvin, Colonia Dragoș Vodă, Aleea Minerilor, Străbunilor, Mihai Eminescu, Pietrosului, din fonduri provenite de la bugetul de stat prin Programul Național de Investiții A. Saligny.
  • Reabilitarea și modernizarea drumului către mănăstirea Chiuzbaia din fonduri provenite de la bugetul de stat prin Programul Național de Investiții A. Saligny.
  • Reabilitarea și modernizarea str. Avram Iancu, Lacului, legătura cu str. Ghiocelului, Horea, Dorobanților, a trotuarelor de pe str. Săsar, a str. Gordanului, Corbului, Cărămizilor și Bujorului din Satu Nou de Sus.
  • Realizarea unui drum nou spre Baia Mare, pe vechiul terasament de cale ferată, paralel cu DN 18 care să preia traficul care vine dinspre Cavnic și duce spre Baia Mare, ca alternativă la DN 18.
  • Prelungirea străzii Gordanului până în strada Corbului pentru a realiza o nouă legătură spre Baia Mare, în str. 8 Martie.
  • Amenajarea a 2 sensuri giratorii la intersecția DN 18 cu DJ 184 (Lidl) și în fața bisericii de lemn de pe DN 18.
  • Realizarea de noi străzi în cartierul Nyres.
  • Sistematizarea zonelor dintre blocuri prin renunțarea de comun acord cu proprietarii de garaje la acestea și realizarea în locul lor de parcări la nivelul solului, sau dacă găsim resurse, și de parcări supraterane, modernizarea spațiilor publice prin reabilitarea zonelor verzi, montarea de mobilier urban, refacerea părții carosabile și pietonale, locuri de joacă și odihnă.
  • Amenajarea de noi parcări și reabilitarea celor existente.
  • Reabilitarea inclusiv arhitecturală a podurilor peste râul Săsar – str. Gutinului și MRV dar și a celui de pe str. Ignișului – DC5.
  • Asfaltarea tuturor străzilor de macadam din orașul Baia Sprie și satele aparținătoare.
  • Amenajarea unor trasee turistice montane pe Dealul Minei prin reabilitarea vechilor poteci, inclusiv reabilitarea drumului forestier care leagă str. Crișan de str. Montana, pentru crearea unei zone de promenadă pietonală sau pentru bicicliști.
  • Configurarea și pavarea zonei din fața bisericii greco-catolice.
  • Modernizarea parcării de lângă biserica de lemn de pe str. Câmpului.

Călin DRAGOMIR

 

Print Friendly, PDF & Email

Actualitate